• ایران
  • پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
سیره رضوی 5
تالیفات

سیره رضوی 5

$

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.

سلام ما تقدیم شما شنوندگان، شما عزیزان و بزرگوارانی که از راه دور و نزدیک زائر علی ابن موسی الرضا علیه السلام هستید و شما بزرگوارانی که یک عمر افتخار همسایگی و همجواری حضرت رضا علیه السلام نصیب و روزی شما شده است. خوشا بحال شما عزیزان چه زائرین و چه مجاورین مرقد مطهر حضرت رضا علیه السلام.

یکی از مباحثی که اهمیت فراوانی دارد سپردن امور به دست افراد کاردان، به دست افراد لایق و به تعبیر بهتر چه در دوران حیات و چه بعد از حیات وصیت کردن برای امور زندگی و مسائل مربوط به آینده است استفاده از افراد امین و خیر خواه و لایق در سپردن امانات جزء سیره ی اهل بیت علیهم السلام است.

زندگی و روش اهل بیت بر این بود که اگر امانتی اعم از کلام یا اجناس قرار بود در اختیار کسی قرار بگیرد به سراغ امناء و افراد امین می رفتند. و این باید سیره ی زندگی ما شود امانت و امانتداری جزء ارکان دین ماست جزء اصول دین ماست. هم کسی که امانت به او سپرده می شود باید امین آن کسی باشد که امانت را به او داده و هم کسی که می خواهد امانت را به دست کسی بسپارد باید سعی کند امناء را انتخاب کند.

امام امانت بزرگی را قرار است در مدینه نگه دارند و بگذارند یعنی وجود مقدس آقا جواد الائمّه علیه السلام را. ببینید امام موفق را که غلامی است امین، صادق و دلسوز به او توصیه می کنند که در نگه داری از امام جواد علیه السلام در نگه داری از خانه و خاندان امام و در خدمت رسانی به خانواده ی امام قدم بردارد. و این سیره و روش در همه ی مراحل زندگی سر لوحه ی زندگی شیعیان و پیروانشان انشاء الله خواهد بود.

ما از خداوند بزرگ درخواست می کنیم به ما این توفیق را عناید کند که هم افراد امینی برای جامعه ی مان باشیم و هم اماناتمان را به دست امناء جامعه بسپاریم. به امید چنین روزی و چنین اجابت دعایی همه را به خدای بزرگ می سپاریم.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه