• ایران
  • چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
در برنامه روشنا مطرح شد؛ ایجاد مکتب شیخ طوسی در راستای وحدت مسلمانان
اخبار

در برنامه روشنا مطرح شد؛ ایجاد مکتب شیخ طوسی در راستای وحدت مسلمانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع) در برنامه روشنا شبکه جام جم صدا و سیما، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) درباره وحدت مسلمانان فرمودند «أیُّهَا النّاسُ! عَلَیکُم بِالجَماعَةِ و إیّاکُم و الفُرقَةَ» اى مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایى .

 

وی به روایات مستند درباره حضرت مهدی(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع) بیش از سیصد روایت معتبر درباره اصل غیبت، دلایل غیبت، وقایع دوران ظهور و حکومت امام زمان(عج) نقل شده است.

 

حجت الاسلام تقوی گفت: افزون بر کتاب «کمال الدین و تمام النعمه» شیخ صدوق، کتاب «الغیبه» شیخ طوسی نیز از منابع مرجع و مهم درباره مهدویت است.

 

وی به قدمت حوزه علمیه نجف اشاره کرد و یادآور شد: شیخ طوسی حدود هزار سال پیش حوزه علمیه نجف را تأسیس کرد.

 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع)، مرجعیت شیعه را در طول تاریخ، وحدت بخش جامعه اسلامی خواند و تأکید کرد: شیخ طوسی در سن چهل سالگی  به مقام مرجعیت و فتوا رسیدند و با توجه به این که در آن زمان مرجعیت عام و واحد بود بر حفظ وحدت اصرار داشتند.

 

وی تصریح کرد: در زمان شیخ طوسی نیز جریانی مشابه ایران هراسی امروز به وجود آمد و این شائبه را به راه انداختند که مرجع تقلید اعراب، فردی عجم و فارس است اما شیخ طوسی با بصیرت و دوراندیشی، مکتب علمی نجف را رهبری کردند و با تشویق به وحدت در جامعه اسلامی از اختلاف و تفرقه جلوگیری کردند. 

 

حجت الاسلام تقوی، فتاوای رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی را در راستای تضمین وحدت جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: امروزه فتاوای وحدت بخش مرجعیت شیعه، حملات تکفیری‌ها به سوریه و عراق را خنثی کرد و درک و اندیشه جامعه اهل سنت را به شیعیان تغییر داد تا اصول دین را فدای فروعات نکنند.

 

وی به حکومت جهانی امام زمان(عج)‌ اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران حکومت امام زمان(عج)، نشاط و شادابی در جامعه حاکم می‌شود و مردم به علم و بصیرت دست پیدا می‌کنند.

 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع)، پیروی از ولایت فقیه را در راستای وحدت و اطاعت از امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: عزت و سربلندی نظام اسلامی، مرهون پیروی مردم از ولایت فقیه است چنان که ایشان با بصیرتی که دارند جامعه را به سوی وحدت هدایت می‌کنند.

 

 حجت الاسلام تقوی در پایان به اهتمام امام زمان(عج) در زمینه حفظ وحدت اشاره کرد و افزود: امام زمان(عج) برای حفظ وحدت تلاش می‌کنند و طبق فرموده امام صادق(ع) با زبان و گویش هر ملت و قومی راه‌های هدایت را به آنها نشان می‌دهند./908/پ202/ی

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه