• ایران
  • دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
اتحاد کشورهای اسلامی تنها راه مقابله با توطئه دشمنان است
اخبار

اتحاد کشورهای اسلامی تنها راه مقابله با توطئه دشمنان است

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه و عضو نخبگان تبلیغ خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون درگیری های خونین در کشورهای اسلامی و به ویژه حمله عربستان به یمن، بیان داشت: پشت پرده این جنایات دشمنان اسلام هستند که تنها چاره مقابله با آن اتحاد کشورهای اسلامی حول یک محور دفاع از اسلام است.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ. (آل عمران 103)» گفت: اتحاد بین مسلمین نعمتی از سوی خدا و ریسمانی محکم است که چنگ زدن به آن ضامن تقویت و مقاومت این دین مبین در برابر دشمنان  اسلام و مسلمین است.

 

حجت‌الاسلام تقوی افزود: اتحاد از دیر باز مورد توجه جهان اسلام بوده و هست دلسوزان از جریانهای مختلف همیشه همُّ و غم شان وحدت بین امت اسلامی بوده بزرگان تشیع و متفکران اهل سنت در این مسیر سختی ها و مشکلات فراوانی را متحمل شده اند و خسارتهای جبران ناپذیری را بجان خریده اند که نگذارند خون ریزی و کشتار در میان امت اسلامی شکل بگیرد.

 

اتحاد در نظر علمای بزرگ شیعه

 

رییس مرکز فقهی جوادالائمه گفت: فقهای بزرگوار شیعه از شیخ مفید و سید رضی اعلی الله مقامه تا حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فتاوای متعددی در طی این 14 قرن برای تقیه و حفظ وحدت و جلوگیری از خونریزی بین مسلمانان داشته و دارند.

 

وی افزود: در این زمان هم اگر تدبیر و مدیریت فوق العاده مقام عظمای ولایت در مسائل جهانی نبود ممکن بود اتفاقی رخ داده و یا بدهد که عاقبت آن معلوم نباشد و کشور، نظام و مردم و اسلام آسیب هایی ببیند که جبران ناپذیر باشد.

 

حجت الاسلام تقوی گفت: خدا را شاکریم که سکان دار تشیع علوی در اوضاع ایرانی جهانی و شرائط کنونی جهان اسلام به دست ولایت فقیه است. ولایت فقیه درمسائل حاکم بر جهان اسلام و مدیریت ایران از عهده مسؤولیت به نیکی و خوبی برآمده اند.

 

وی افزود: اگر صبر و بردباری و درایت رهبری و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نباشد عربستان عددی نیست که بخواهد در منطقه موی دماغ شود تمام تحمل و بردباری ها به خاطر این است که خونی از بینی مسلمانی ریخته نشود و الا به قول آن مسؤول عربستانی 24 ساعته ایران حکومت عربستان را جمع می کند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گروه حاکم بر عربستان است که در یمن جنایت می کند در عراق و سوریه به تکفیری های داعش کمک می کند و هم نوای با اسرائیل و آمریکا بر علیه اسلام و مسلمین ظلم و ستم روا می دارد و الا مردم بزرگوار عربستان و  بطور کلی عربها جزء ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارتند و حاضرند در این راه شهادت را برگزینند کما این که تا حال چنین بوده است.

 

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: خدا نکند روزی برسد که جهان اسلام بجایی برسد که باور کند حکومت عربستان ژاندارم منطقه برای اسرائیل است و صهیونیستها پشت پرده قضیه حمله به یمن و اتفاقات افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی هستند.

 

وی افزود: نیاید روزی که مسلمانان یقین کنند با پول نفتی که برکت حرمین شریفین است مدعیان خدمت به حرمین، خون موحدان و خدا جویان منطقه را می ریزند. نرسد زمانی که همه امت اسلامی آگاه شود که مفتی های دنیا پرست صدای دلارهای نفتی را برای صدای آوارگان فلسطین، سوریه، عراق و لبنان ترجیح می دهند مبادا پیش آید که فتواها از مسیر واقعی منحرف و رنگ دلار و یورو و سکه به خود بگیرد.

 

فتاوای مفتی ها و کشتار مسلمین

 

عضو نخبگان تبلیغ خراسان بیان داشت: عمده مشکل از سوی مفتی هائی است که فتوای اهانت به مسلمانان را می دهند و پشتوانه فکری برای حکام آل سعود می شوند و نتیجه اش قتل و کشتار فجیع مردم یمن و به وجود آمدن گروه های تکفیری و الحادی و در نتیجه اوضاع به هم ریخته جهان اسلام و منطقه خاورمیانه می شود خونریزی های فعلی بزودی دامن مسلمین را خواهد گرفت.

 

وی افزود: آنچه بر سر صدام آمد در انتظار کسانی است که با استفاده از جهل و بی اطلاعی و سوء استفاده از فقری که خودشان برای ملتشان بوجود آورده اند اقداماتی را مرتکب می شوند که در آینده در زباله دانهای تاریخ به دنبالشان باشند خون مظلوم راه خود را  باز خواهد کرد.

 

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: آیا از نظر رژیم آل سعود حمله به یمن و مردم بی پناه آن کشور و کشتار بی گناهان و انهدام مراکز اقتصادی علمی و فرهنگی یک کشور اسلامی مقدم است بر بررسی جریان داعش و آنچه بر پیکر آبروی چند صد ساله اسلام در این ایام می رود.

 

وی افزود: آیا حمله به یمن می تواند در برابر بررسی وضعیت اسرائیل و غصب سرزمینهای اسلامی از سوی صهیونیست ها مقدم باشد. برای حکام سعودی اقتصاد جهان اسلام و جلوگیری از هدر رفت توان و فکر جهان اسلام بر منافع طلائی و زندگی فوق مدرن جمع قلیلی به عنوان دربار آل سعود و در کنار آن فقر و فلاکت و گرفتاری برای خیل عظیمی از مسلمانان مقدم نیست.

 

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: مگر آنچه امروز بر مسلمین می رود و شادی دشمنان اسلام را در پی دارد در شأن قرآن کریم است خدمت به حرمین شریفین و کشتار مردم بی دفاع چه مفهومی را دارد؟ سازگاری هدایت آنچه در عراق و شام و لبنان و یمن و بحرین می گذرد با ایمان به خدا محال است خدمت به دشمنان اسلام چه سازگاری با  قرآن و دستوراتش دارد.

 

وی با اشاره به آیات شریفه «أَجَعَلْتُمْ سِقَایَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَجَاهَدَ فِی سَبِیلِ اللّهِ لاَ یَسْتَوُونَ عِندَ اللّهِ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ﴿19 الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ ﴿20 یُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُم بِرَحْمَةٍ مِّنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَّهُمْ فِیهَا نَعِیمٌ مُّقِیمٌ ﴿21 خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا إِنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ ﴿22﴾» بیان داشت: مگر ماه رجب نیست مگر نظر مبارک قرآن در حمله به مردم و کشتار و جنگ در ماه رجب توجیه دارد.

 

 

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: خدا شاهد و ناظر است که فرهنگ تشیع و بینش و نگرش و آموزه های دینی فقه شیعه هیچ گاه ذره ای راضی به این نیست که هیچ کشور اسلامی دچار مشکل شود و یا حد و حدود اراضی آن به مخاطره افتد و یا لطمه پذیر شود.

 

صبوری نظام مقدس ایران جهت حفظ خون مسلمین

 

رییس مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: ایران اسلامی که بحمد الله در پرتو ولایت علوی و تفکر اهل بیتی از سوی نایب بر حق حضرت مهدی(عج) اداره می شود بیشترین خویشتن داری را در قبال رژیم سعودی در طی 35 سال از خود نشان داده و این تحمل و صبر فقط به خاطر عدم نزاع بین مسلمین و خوشحالی دشمنان است.

 

وی افزود: ایران اسلامی که در برابر قدرتهای بزرگ شرق و غرب ذره ای کوتاه نیامده، ایران اسلامی که تمام توان خود را در دفاع از قدس شریف و مردم مسلمان فلسطین بکار گرفته، ایرانی که زخم خورده استکبار است ولی بخاطر وحدت جهان اسلام از خیلی از حقوق حقه خود صرف نظر کرده است خدا را گواه می گیرد که صبرش برای رضای حضرت حق و نجات مسلمانان است و یقین دارد که «ان الله مع الصابرین» نتیجه می دهد.

 

عضو نخبگان تبلیغ خراسان بیان داشت: خدمت به حرمین شریفین از اعظم اعمال عبادی است اما مگر خون مسلمان ریختن و بی گناهان را آماج حملات هوائی قرار دادن و بمباران خانه و کشورشان جزء مسائل عبادی است؟

 

وی افزود: طبق مبانی اعتقادی همه مسلمانان در همه فرقه ها مگر عزت و آبرو و خون مسلمان محترم و بر کعبه مقدم نیست مگر پیامبر اکرم حفظ جان مسلمانان را مقدم نمی داشت پس چرا با نهایت ظلم دست به چنین کارهایی می زنند که سبب شادی دشمنان اسلام و تضعیف این دین مبین می شود.

 

رییس مرکز فقهی جوادالائمه در پایان تاکید کرد: هر آنچه نسبت به عربستان مطرح می شود منظور و مراد دولت و سردمداران آنهاست و به طور کلی ملت های عربی برای ما محترم و عزیز هستند.

 

وی افزود: برای ما و از نظر ما لبنان، عراق، عربستان، مصر، عمان، اردن، سوریه و فلسطین همه یکسان هستند و در صدر آنها سید حسن نصرالله و فقهای بزرگ این کشورها هستند که عزیز و محترمند. بخش اعظمی از شیعیان هم در کشورهای عربی و عرب زبان هستند که با به وجود آنها فخر می کنیم./933/ت301/ب4

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه