• ایران
  • پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
بخشي از سخنراني استاد تقوي  درجمع شركت كنندگان در چهارمين دوره مسابقات قران كشوري
تالیفات

بخشي از سخنراني استاد تقوي درجمع شركت كنندگان در چهارمين دوره مسابقات قران كشوري

جامعه ما در حوزه قرآنی نتوانسته نیاز و حق مطلب را ادا کند

%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%85%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d9%88-%d8%ad%d9%82-%d9%85%d8%b7%d9%84%d8%a8-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%d8%af

گروه اندیشه: مدیر مرکز مباحثات فقهی ـ تبلیغی جوادالائمه(ع) مشهد با بیان اینکه هنوز جامعه ما در حوزه قرآنی نتوانسته نیاز و حق مطلب را ادا کند، اضافه کرد: چون ما با ولایت اهل بیت(ع) تمام آموزه‌های دینی خود را آموخته‌ایم و هیچ‌گاه نگفته‌ایم «کفانا کتاب الله».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر تقوی، مدیر مرکز مباحثات فقهی ـ تبلیغی جوادالائمه(ع) مشهد صبح امروز، 15 مهرماه در چهارمین دوره مسابقات قرآنی کشوری ویژه کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای، با اشاره به تفاسیر بزرگانی چون علامه طباطبایی، امام خمینی(ره) و سایر علما گفت: بخش اعظم این نگرش قرآنی را مدیون امام(ره) آن شخصیت عظیم سده اخیر هستیم که سبب تجدید حیات مرجعیت شیعه و قرآن‌نگری شد.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: همچنین عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب نیز که حقا هر کس غیر از ایشان در مقام رهبری نظام قرار می‌گرفتند، شاید قرآن نه در بعد تلاوت و نه تفسیر، به این مرحله از کمال نمی‌رسید، قابل ستایش است گرچه هنوز هم با وضعیت ایده‌آل مد نظر ایشان فاصله وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز به لطف حضرت حق و به برکت انقلاب اسلامی مباحث قرآنی در همه‌ جای کشور، حضور پررنگی دارد، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام عنوان کرد: طبق فرموده پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ ...، با تلاوت قرآن، خانه‏‌هاى‌تان را روشن کنید»، اگر قرار است قلب با تلاوت قرآن نورانی شود، پس شیطان را با تلاوت، تدبر و تفکر در قرآن از زندگی خود دور و قرآن را زینت مجالس خود کنید.

مدیر مرکز مباحثات فقهی ـ تبلیغی جوادالائمه مشهد با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز در جهان از نظر قرآنی جایگاه بزرگی دارد، ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی تمام نگاه‌ها در حوزه قرآنی به مصر و عربستان دوخته شده بود در حالی که امروز به برکت انقلاب نگاه همه به ایران اسلامی است.

وی با تمجید از فعالیت‌های قرآنی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: وظیفه و بافت تشکیلاتی این سازمان، قرآنی نیست اما فعالیت‌های قرآنی بسیار خوبی دارد که برگزاری این مسابقات در خراسان رضوی نمونه خوبی از آن به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه هنوز جامعه ما در حوزه قرآنی نتوانسته نیاز و حق مطلب را ادا کند، اضافه کرد: چون ما با ولایت اهل بیت(ع) تمام آموزه‌های دینی خود را آموخته‌ایم و هیچ‌گاه نگفته‌ایم «کفانا کتاب الله» زیرا همیشه در مکتب امیرالمومنین و سایر ائمه(ع) به عنوان پشتوانه آیات الهی زانو زده و آن را مبنای تفکر خود قرار داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن کریم، شامل آیات‌الفقه، آیات‌الاخلاق و آیات‌الاحکام است، ابراز کرد: به عنوان مثال مسائلی چون واجب، مستحب و مباح همه برگرفته از آیات الحکام قرآن است.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان رضوی خطاب به متسابقان بیان کرد: امروز نگاه قرآن و اهل بیت(ع) به شماست لذا ما به عنوان افراد منتسب به دین و شما به عنوان افراد قرآنی در لبه تیغ و پرتگاه حمله قرار داریم و توقعات از ما بسیار زیاد است بنابراین تمام تلاش خود را به کار گیرید و بدانید چه در مسابقات برنده شوید چه نشوید، پیروز هستید زیرا نگاه به قرآن به معنای برنده شدن است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه