• ایران
  • چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
مباحث احكام پخش از صداي جمهوري اسلامي ايران مركز خراسان رضوي
تالیفات

مباحث احكام پخش از صداي جمهوري اسلامي ايران مركز خراسان رضوي

مباحث احكام پخش از صداي جمهوري اسلامي ايران مركز خراسان رضوي

توسط استاد تقوي

بی احترامی غیر عمدی  به اوراراق قران

بسم الله ا لرحمن ا لرحیم

مسائلی که در این لحظات مطرح می کنیم بعضی از مسائلی است که دقت و توجه ویزه ای را می طلبد

آنچه که امروز مورد بحث ماست این است که اگر اوراقی از بعضی از روزنامه ها که در آن آیاتی از قرآن نوشته شده دست ما بود..

در چاه توالت افتاد یا در جایی که وارد فضای فاضلاب  می شود افتاد یا حلقه ای یا انگشتری که بر آن الفاظ  و کلماتی نوشته شده بود که مقدس اند و در حفظ  و حراست آنها باید بکوشیم

 مثل الله،..سبحان الله،.. الله اکبر... یا نام ائمه... و یا پلاک های طلایی ...که بر آن کلماتی و جملاتی از قرآن شریف یا نام اهل بیت نوشته شده. اینهااگر در چاه فاضلاب افتاد

 از دو حال خارج نیست.

یا آنجایی که افتاده است وصل به فاضلاب شهری است یعنی یقین داریم که پس از مدتی و با ریختن مقداری آب عبور می کند و می رود و از دسترس خارج می شود.

 در اینجا استفاده کردن از این چاه بلامانع است و  از این دستشویی میشود استفاده کرد.

 اما اگر وصل به چاه منزل است و به فاضلاب شهری وصل نیست و اوراقی  یا نوشته هایی که مقدس اند افتاد داخل این چاه

 باید تا زمانی که یقین به محو آن و یقین به از بین رفتن آن در داخل چاه نشده است از این چاه استفاده نشود و مسدود گردد یا به هر وسیله ممکن او را از چاه خارج کنند.

 همین  مقدار که یقین کردند که از چاه خارج شده است یا از بین رفته است نیاز به تحقیق مفصل ندارد ومی شود استفاده کرد.      در غیر این صورت استفاده از آن به فتوای بعضی از بزرگواران جایز نخواهد بود.

به امید اینکه انشاالله در نگهداری و در حفاظت از قرآن، آیات قرآن، نوشته جات قرآن، کتب درسی بچه ها که در آن آیات قرآن نوشته شده است، روزنامه هایی که در آن آیات قرآن نوشته شده است، اطلاعیه های مجالس ترحیم که در آن آیات قرآن بعضا نوشته می شود، کارتهای عروسی و کارتهای عزایی که در آن آیات قرآن نوشته می شود  و یا روایات اهل بیت، دقت کافی و لازم را داشته باشیم و از آنها حفاظت لازم را به عمل بیاوریم و خدا در این امر موفقمان کند.

 

 

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه