• ایران
  • پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳
در محضرابن الرضا جواد الائمه
یاداشت ها

در محضرابن الرضا جواد الائمه

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی لقاء یوم الدین.

خدای را شاکر و سپاسگزارم و در برابر عظمت، ألوهیت و وحدانیتش، سر تعظیم فرود آورده و از محضرش إستغفار طلبیده و آرزوی غفران و طلب رحمت واسعه اش سر لوحه گفتارم بوده و هست و دعا می کنم إن شاء الله تا پایان عمر باشد.

 سراسر وجودم فریاد می زند، أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمدا رسول الله و أشهد أن علیا ولی الله.

با تمام وجود در برابر أنبیاء و أوصیای إلهی، سر تعظیم فرود آورده و امید آن دارم که مثل سیل سرشار انسانهایی که از هدایت و إرشاداتشان بهره جسته اند، بهره برده و ببرم .

همه درود و سلامم را به محضر أنبیاء و أوصیای إلهی، خصوصاً سرورأنبیاء، حضرت خاتم الأنبیاء،محمد بن عبد الله (ص) و خاتم أوصیاء، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، بقیة الله الأعظم، حجت خداوند متعال در روی زمین تقدیم می نمایم.

عرض ادب و إحترام به پیشگاه همه معصومین سلام الله علیهم اجمعین و علماء و أساتید و شهداء و صلحاء و همه دوستان عزیز و بزرگواری که در طول عمر مشوق و راهنمای من بوده اند و إن شاء الله در آینده نیز خیلشان مرشد و راهنمایم خواهند بود  وخاضعانه در برابرارواح طیبه پدر ومادر واجداد پدری ومادریم سر تعظیم فرود آورده ومعتقدم برکات دعایشان شامل حالم بوده وخواهد بود.

آنچه به عنوان کتاب و یا نوشتار در مقابل شماست، حاصل بیش از 40 سال تلاش و کوشش و مطالعه و مباحثه و تبلیغ و تدریس و کلاس داری است،آنچه مسلم است این است که در تمام دوران طلبگی و تحصیل و تدریس و تبلیغ، روزی را به یاد ندارم که حداقل یک جلسه سخنرانی نداشته باشم، ضمن اینکه بعضی از روزها بیش از پنج و یا شش جلسه سخنرانی داشته ام که اگر میانگین 40 سال در تعداد روزهای آن محاسبه شود، با در نظر گرفتن حداقل یک منبر به إزاء هر روز، قطعاً بیش از هزاران جلسه سخنرانی می شود، که از این تعداد هزار جلسه جمع آوری شده است و إن شاءالله. در مجلدات مختلف تقدیم شده وخواهد شد . که از آن جمله می توان از این اثر یاد کرد که شرح زندگانی حضرت جواد الائمه (ع) است .

از چاپ این أثر، چند هدف تعقیب می شود که دو هدف آن ازاین قرار است :

1.عرض ادب به ساحت قدس حضرت رضا (ع) وفرزند بزرگوارشان حضرت جوادالائمه (ع) که همه مدیون برکات وجودی آنان هستیم و ران ملخی است تقدیم به پیشگاه قدس آن امامین همامین(ع).

2. امید است که این اثر در میان خانواده ها مورد توجه و مطالعه قرار گیرد؛ چون مباحث أخلاقی و إجتماعی و إعتقادی در سیره اهل بیت علیهم السلام و سخنان معصومین و بزرگان دین می تواند، مورد توجه و بهره مندی همه اعضای خانواده باشد. از آنجا که امام جواد علیه السلام در جوانی به شهادت رسیدند و در هنگام شهادت سن شریف حضرت بیست وپنج سال بیشتر نبوده است لذا اخبار واحادیث آن حضرت بسیار کمتر از روایاتی است که از پدران بزرگوارشان وارد شده است و کمتر از زندگانی این امام همام مطالبی بیان شده یا به کتابت رسیده است. وقتی به همین مختصر اخبار وارده از حضرت مراجعه می کنیم شخصیت بارز حضرت و برتری ایشان را برعلمای عصرشان در می یابیم. مانند آنچه در مناظره حضرت با یحیی بن اکثم و دیگر دانشمندان رخ داده و می دانیم که آنچه جمع آوری شده است نمی تواند گوشه ای از زندگانی این امام همام را بیان کند.

در این کتاب برخی از حالات وفضائل ومناقب آن حضرت جمع آوری شده ودر فصلی ازکتاب چهل حدیث از لسان گهربار ایشان آورده شده که خودکتابی مفصل ولازم است.

و امید آن است که خوانندگان محترم إنتقادات و إشکالات را منعکس بفرمایند تا در چاپ های بعدی لحاظ گردد، برای همگان دعا می کنم، و از همه حلالیت می طلبم و ملتمس دعای خیرتان چه در حیات وچه در ممات هستم و در خاتمه این مطلب را به فال نیک می گیرم که شروع نوشتن در سال روز ولادت حضرت جواد الائمه (ع) بود وپایان نوشتار در ظهر ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبد الله (ص) و حضرت امام جعفر صادق ع بوده است.

سخن آخر:

در خاتمه لازم است که از تلاشهای خالصانه و محققانه جناب حجة السلام بهادری که برای به ثمر رسیدن این اثرتلاش نموده اند تقدیر و تشکر نموده وتوفیقات روز افزون ایشان را از خداوند بزرگ مسألت می نمایم .                           

                                                             

 و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

                                                                             علی أصغر تقوی

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه