• ایران
  • پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خبرگزاری رسا: سرمایه‌های ماه رمضان را حفظ کنیم
اخبار

خبرگزاری رسا: سرمایه‌های ماه رمضان را حفظ کنیم

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان:
سرمایه‌های ماه رمضان را حفظ کنیم
حجت‌الاسلام علی‌اصغر تقوی با بیان‌ این‌که ماه رمضان فرصت خوبی برای به دست‌آوردن سرمایه معنوی است، گفت: با استمرار و تکرار اعمال این ماه شریف می‌توانیم ثواب‌های به دست آمده را حفظ کنیم.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علی‌اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی بهار مهربانی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان سرمایه بسیار زیاد معنوی برای ما به ارمغان آورده است، گفت: انسان از سرمایه‌های گران‌قیمت خویش به خوبی‌ حفاظت می‌کند. این نکته در بیشتر موارد نیاز به توصیه و سفارش نیز ندارد، مثلاً به شخصی که انگشتر الماس گران‌قیمتی دارد دیگر سفارش نمی‌کنیم که در حفظ و مراقبت از آن بکوشد.

 

وی در ادامه افزود: حضرت رسول اکرم(ص) از طرف خداوند متعال به ما وعده داده است؛ الصّوم لي و أنا أجزي به،‌ روزه برای من است و من پاداش آن را می‌دهم. اکنون که به پایان ماه نزدیک می‌شویم پاداش خداوند به زودی خواهد رسید و این پاداش با ثروت‌های دنیا قابل مقایسه نیست.

 

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) به بیان راهکارهای حفظ پاداش‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و ابراز داشت: یکی از راه‌ها تکرار و استمرار اعمال ماه مبارک است، مثلاً تلاوت قرآن را در طول سال ادامه دهیم یا روزه‌های مستحبی بگیریم.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: مردم با این‌که روزه بودند و هوا نیز گرم بود اما سیل جمعیت بی‌سابقه بود. این شور حضور نشان می‌دهد مردمی دین‌دار و مطیع امر ولایت داریم. من باور ندارم که این ماه رمضان سپری شود و این مردم با چنین خصوصیاتی آمرزیده نشوند.   

 

حجت‌الاسلام تقوی به چگونه استفاده کردن از روزهای باقی‌مانده ماه رمضان اشاره کرد و افزود: انسان به یاد بیاورد اگر کار خطایی نسبت به فرد دیگری انجام داده است از او عذرخواهی کند. حدیثی نیز وجود دارد که اگر شخصی عذرخواهی کرد و طرف مقابل او را نبخشید خداوند در روز قیامت آن‌قدر به او پاداش می‌دهد که خطاکار را ببخشد.

 

وی در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: یکی از دعاهای سحر ما این باشد؛‌ خدا در لحظه‌هایی که قرار است زبان یا قلم یا اشاره ما سبب بریده شدن نان یا ریختن آبروی کسی شود، با دور کردن شیطان کمکمان کند./203/862/ب1

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه