• ایران
  • جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نادیده گرفتن جنایات آل سعود از سوی سازمان ملل شرم آور است
اخبار

نادیده گرفتن جنایات آل سعود از سوی سازمان ملل شرم آور است

رییس مرکز فقهی جوادالائمه:

نادیده گرفتن جنایات آل سعود از سوی سازمان ملل شرم آور است

​رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) با انتقاد از سازمان ملل در نادیده گرفتن جنایات آل سعود و حمایت آنها از گروه های تروریستی، ادامه این رفتارهای شرم آور را سبب از بین رفتن اعتبار جهانی این سازمان دانست و در ادامه خواستار اتحاد ملت ها در مقابل تروریسم و حامیان آنها در جهت از بین بردن این تفکر شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر تقوی رییس مرکز مباحثات فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون نادیده گرفتن جنایات آل سعود از سوی سازمان ملل ضمن انتقاد از این رویه ناپسند، خواستار اتحاد ملت ها در برابر ظلم و جور و جنایات مدعیان حقوق بشر شد.

 

عناوین فریبنده سازمان های جهانی

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در بیان بحث حقوق بشر واقعی و مدل جعلی و آمریکایی آن، گفت: سخن در مورد سازمان های بین المللی و سازمان های جهانی است که برای دفاع از حقوق بشر و بشریت تاسیس می شود. سازمان هایی که گاهی خیریه نام می گیرند و یا عناوین فریبنده دیگری را از آن خود می کنند اما در عمل از نام و هدف تشکیل خود فرسنگ ها فاصله می گیرند.

 

وی افزود: این سازمان ها که با تقاضا و درخواست خود ملت ها شکل می گیرد تا از حقوق آنها دفاع کنند فقط تعداد معدودی از آنها کم و بیش به وظیفه خود عمل می کنند و متاسفانه بخش کثیری از آنها تحت تاثیر قدرت های بزرگ قرار می گیرند و نمی توانند آن نقشی را که در اهداف اولیه برای آنها پیش بینی شده، پیگیری کنند و از آن تبعیت کنند.

 

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: این خطری است که جامعه امروزی را تهدید می کند یکی از آن سازمان ها، سازمان ملل است، سازمان ملل و شورای امنیت که در درون سازمان ملل قرار دارد از درون خود ملت ها درخواست و تاسیس شده است و با کمک و حمایت و هدایت خود ملت ها به وجود آمده است و اهداف اولیه ای که برای خود در نظر گرفته، نیک و خوب بوده است.

 

وی افزود: دفاع از حقوق انسان ها، دفاع از حقوق بشر، دفاع از حقوق حیوانات، دفاع از همه آنچه که لازمه یک زندگی اجتماعی و زندگی ارزشمند انسانی است وظیفه اینگونه سازمان ها است در چنین شرایطی که سازمان ملل و سازمان های دیگری مشابه سازمان ملل و شبیه سازمان کنفرانس اسلامی و غیره که قصدشان خدمت به جامعه بشری است جز این هم نباید از آنها انتظار داشت اما متاسفانه  آنچه می بینیم خلاف انتظار است.

 

سازمان ملل آلت دست وهابیت

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: قبیح است که سازمان ملل که اکثریت کشورها در آن عضو هستند و حالت جهانی و بین المللی دارد و بر همین اساس پشتوانه قوی دارد به جای حمایت از مظلوم و جنگ زده و حمایت از حقوق انسان ها و کودکان و زنان بی سرپناه، چشم خود را به روی ظلم و جنگ افروزی آل سعود ببند و فقط به روی دلار های نفتی آنها باز کند.

 

وی افزود: نباید کار به جایی برسد که سازمانی جهانی و بین المللی با سابقه چندین ساله  تحت تاثیر پول، تحت تاثیر دلار، تحت تاثیر نفت، تحت تاثیر اموال به غارت رفته از جامعه اسلامی از سوی عناصر وهابیت قرار بگیرد و یک ننگ را بر تارک خود در تاریخ بشریت حک کند وای بر روزی که یک سازمان بزرگ جهانی آلت دست شخصی، شخصیتی و یا کشوری مانند عربستان و گروه و فرقه ای به نام وهابیت شود.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وقتی که سازمان ملل تسلیم می شود در برابر پول، در برابر واسطه گری ها در برابر دلالی های عربستان و مدیریت سازمان ملل قطعا و عملا این مطلب را اعلام می کند و بر آن از مردم و ملت ها عذرخواهی می کند که تسلیم چنین حادثه ای شده است. چه می شود گفت و چه انتظاری از آینده این سازمان می توان داشت.

 

تروریسم ریشه در وهابیت و اسلام آمریکایی دارد

عضو اتاق فکر تبلیغ گفت: سازمان ملل با نادیده گرفتن جنایات عربستان حقوق انسان ها را ضایع کرده است خون و خونریزی ها و کشتار و آنچه که امروز رژیم وهابی آل سعود در خاورمیانه و در جامعه اسلامی روا داشته مگر قابل اغماض است؟ همنشینی با دولت صهیونیست اسرائیل که سالها است به مسلمان کشی ادامه می دهد و بعد به وجود آوردن گروه های تکفیری مثل داعش و القاعده و هزاران جنایتی که که مرتکب شده اند و حال دامن خود غرب و آمریکا را هم گرفته است قابل چشم پوشی نیست.

 

وی افزود: بر اساس آنچه که خودشان می گویند و می نویسند و به آن رسیده اند، حوادثی نظیر 11 سپتامبر، بمب گذاری های فرانسه، لبنان و جریان هایی که در سرتاسر عالم اتفاق می افتد ریشه در وهابیت و اسلام آمریکایی دارد سرمایه اش از تفکر وهابیت مایه می گیرد تغذیه فکری و علمی آنها از ناحیه وهابیت است حال در چنین شرایطی که سازمان ملل باید پشتوانه، همراه و همگام ملت ها باشد علنا در برابر رژیم عربستان سر فرود می آورد و با دلار جنایات جنگی آنها در حق مردم بی دفاع و زنان و کودکان نادیده می گیرد.

 

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: چه می شود بر دینا؟ چه می گذرد بر عالم؟ چه اتفاقاتی در عالم رخ داده که این همه جنایت را دنیا نادیده می گیرد امروز در عراق بر کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر رحم نمی شود و تغذیه فکری از ناحیه دولتی است که برای همه شناخته شده است. امروز در کشور لبنان کشتاری که می شود مشخص است که سرچشمه این کشتار از کجا است. آنچه که در افغانستان ظلم می شود در همه موارد سرچشمه خیانت ها مشخص است.

 

وی ادامه داد: نا امنی ها، بی بندباری ها و تجاوزاتی که در پاکستان از ناحیه گروه هایی خاص صورت می گیرد سرمنشأ آن مشخص است. آنچه در عربستان و منا رخ داد سرچشمه اش مشخص است قضایایی که در جای جای عالم به وقوع می پیوندد نمونه بارز آن قضیه شام که کشور آرامی بود اما آن همه خون و خونریزی ها قسمت فعلی آن است.

 

زخم خورده و دشمن واقعی تروریسم را حامی تروریسم می خوانند

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیان داشت: این ظلم ها مشخص است ریشه در کجا دارد آیا دنیا نمی داند که ریشه این جنایات در کجا است؟ اگر نمی داند که وای بر حال ما و اگر می داند و توجه نمی کند هم باز وای بر حال ما! گروهک منافقین که بارها در ایران دست به خشونت و خیانت و نفاق و ترور و کشتار زدند و خانواده های بسیاری را به داغ عزیزانشان نشاندند در فرانسه گرد هم می آیند تا چه بشود با حمایت و هزینه چه کسانی چه برنامه ای می خواهند اجرا کنند.

 

وی افزود: جالب آن است که این حکومت های ظلم و جور که دست در دست هم به غارت و شقاوت و استعمار کشورها و مردم بی دفاع می پردازند دستان کثیف و خون آلود خود را با حرف های زیبا و ژست های انسانی پشت سازمانی جهانی مخفی می کنند و یک صدا به بهترین نظام و کشوری که در دنیا یاور مظلومان و مدافع اسلام اصیل است می تازند و انگ عدم رعایت حقوق بشر و حقوق انسانی و مدنی را می زنند.

 

عضو نخبگان تبلیغ خراسان ادامه داد: جسارت تا به این جا که مدافع انسانیت و مظلومان را خود از تروریسم و حامیانش زخم خورده را تروریسم می خوانند و حکومتی را یکه تاز مقاومت در برابر تروریسم جهانی و ظلم و جور کشورهای تروریسم پرور است با رسانه های صدرنگ که به دور از معیارهای رسانه انسانی فعالیت می کنند در جهان بد جلوه می دهند و از سوی دیگر کشوری که علنا به کشورهای دیگر تعرض می کند و مردم را به خاک و خون می کشد با دلار و وعده  وعید های دیگر نه تنها اعتراض ملت ها را نمی شنود بلکه مورد حمایت هم قرار می گیرد ان شاء الله با قیام حضرت مهدی(عج) به این نابسامانی ها پایان داده خواهد شد./301/933/ب1

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه