• ایران
  • شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آیت‌الله صدیقی در شب شهادت امام جواد در بیت الجواد: معرفت، محبت و اطاعت مراحل ولایت‌پذیری هستند
اخبار

آیت‌الله صدیقی در شب شهادت امام جواد در بیت الجواد: معرفت، محبت و اطاعت مراحل ولایت‌پذیری هستند

آیت‌الله صدیقی:
معرفت، محبت و اطاعت مراحل ولایت‌پذیری هستند
آیت‌الله صدیقی معرفت، محبت و اطاعت را مراحل ولایت عنوان کرد و گفت: فردی که ولایت ندارد هیچ‌ چیزی ندارد و تمام لذت‌هایی که در دنیا دیده است در آخرت باید پاسخگو باشد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت امام جواد(ع) در حسینیه بیت‌الجواد مشهد برگزار شده بود بعد از تسلیت به مناسبت این ایام، بیان داشت: بعضی افراد اوضاع قبل از انقلاب اسلامی ایران را بهتر از اوضاع کنونی کشور می‌دانند که این حرف به شدت اشتباه و نادرست است.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب، حکومت طاغوتی حکمفرما بود و در رأس آن فردی قرار داشت که تمام زندگی‌اش آلوده بود، در تمام فحشا و قاچاق‌ها دستگاه سلطنتی حضور داشت، دانشگاه‌های قبل از انقلاب به شکلی بود که دخترهای مؤمن خجالت می‌کشیدند با حجاب آنجا بروند، نماز جماعتی در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شد اما اکنون تمام دانشگاه‌های ما نمازخانه‌های بزرگی دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که جوانی سرمایه انسان است، گفت: جوانی با مقاطع دیگر زندگی تفاوت دارد، بنابراین در روز قیامت از چگونه گذراندن جوانی سؤال می‌پرسند و شخص باید به تک‌تک آن‌ها جواب بدهد.

وی افزود: در روز قیامت از محبت اهل بیت(ع) نیز سؤال می‌کنند، محبتی که ادیان و مذاهب دیگر از آن محروم هستند، این گوهر به شیعیان داده شده است و باید قدر آن را بدانیم و از این نعمت کمال استفاده را کنیم.  

آیت‌الله صدیقی خطاب به مجاوران امام رضا(ع)، ابراز داشت: تمام دارایی شما مجاوران امام رضا(ع) از همجواری ایشان است، سالی ۳۰ میلیون زائر به مشهد وارد می‌شوند و برای مجاوران سود مالی دارند، بازار و حمل‌ و نقل مستقیم از این زائر ارتزاق می‌کنند، این بدهی که با امام رضا(ع) دارید چقدر آن را ادا کردید؟

وی اضافه کرد: آیا این راننده تاکسی‌ها و بازاری‌ها برای امام رضا(ع) خوشنامی ایجاد می‌کنند؟ آیا وقتی زائران به شهر یا کشور خود برمی‌گردند مشهد را مدینه فاضله توصیف می‌کنند؟ آن‌هایی که با زائران ارتباط دارند باید در رفتار خود بسیار دقت کنند.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که هرجا در قرآن کریم نعمت، مطلق آمده است منظور ولایت است، تصریح کرد: در آیه سوم سوره مائده آمده است «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»، منظور از نعمت در این آیه ولایت است؛ همچنین اگر ولایت نباشد هیچ نعمتی، نعمت واقعی نیست، زیرا وقتی انسان از دنیا می‌رود ملائکه می‌پرسند چه آورده است در آنجا دیگر مال و اولاد به کار نمی‌آید.   

وی معرفت، محبت و اطاعت را مراحل ولایت عنوان کرد و افزود: فردی که ولایت ندارد هیچ‌ چیزی ندارد و تمام لذت‌هایی که در دنیا دیده است در آخرت باید پاسخگو باشد.  

امام جمعه موقت تهران در ادامه برکات امام جواد(ع) را برشمرد و گفت: ایشان اولین امامی است که در اثبات امامت خویش صاحب معجزاتی بودند و خداوند متعال ولایت مطلقه خویش را به عهده ایشان قرار داده است.

وی چند نمونه از شأن‌های امامت را برشمرد و عنوان کرد: امامت شئون فراوانی دارد اما سه شأن، ارکان امامت است؛ اول امام معلم و دارای علم الهی است، دوم ریاست و سرپرستی مردم است و سوم ولایت تکوینی امام است یعنی هر چیزی را برای روی دادن اراده کند،‌ اتفاق می‌افتد./862/202/ب2

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه