• ایران
  • ﺳﻪشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ضرورت معرفی غدیر به مردم جهان
اخبار

ضرورت معرفی غدیر به مردم جهان

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه مطرح کرد؛
ضرورت معرفی غدیر به مردم جهان
حجت‌الاسلام تقوی با بیان این‌که عید غدیر را باید به جهانیان معرفی کنیم، گفت: باید غدیر را تنها معرفی کنیم تا آن شخصی که گوش شنوا و چشم بینا دارد، حقیقت را دریابد.
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی‌اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) عصر امروز به مناسبت عید سعید غدیرخم در دفتر آیت‌الله اردبیلی به سخنرانی پرداخت و گفت: در روزگار کنونی وظیفه تمام مسلمانان به ویژه جامعه روحانیت بیش از پیش برای معرفی صحیح روز غدیرخم سنگین شده است.

وی در ادامه افزود: هر کدام از مسلمانان با هر توان و قدرت علمی و تبلیغی که دارند در مقابل واقعه غدیر مسؤول و مدیون هستند زیرا پیامبر اکرم(ص) با آن عظمت و شأنی که داشتند مورد خطاب خداوند قرار گرفتند تا دین را کامل کنند و به مردم جهان بگویند که علی (ع) مولی و پیشوای آن‌هاست.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که جزئیات روز غدیرخم ممکن است در روایت‌های مختلف تغییراتی داشته‌باشد، تصریح کرد: روایات مربوط به  غدیرخم ممکن است در جزئیات با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما تمام اندیشمندان و محققان اعتراف کرده‌اند که پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان مولا معرفی کرده‌اند.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) در ادامه ابراز داشت: ما نیاز نداریم که برای اثبات واقعه غدیرخم به کتاب‌های روایی شیعه مراجعه کنیم بلکه با مراجعه به کتاب‌های اهل سنت به وضوح به وجود این واقعه پی‌ می‌بریم،‌ حتی «ابن تیمیه» که از ریشه‌های تفکری آن وهابیت به وجود آمده‌ در کتاب خود این روایت را نقل کرده است.

وی افزود: بنابراین در واقع شدن رویداد غدیرخم هیچ تردیدی وجود ندارد اما عده‌ای کلمه «مولا» را به معنای دوست پنداشته‌اند و می‌گویند پیامبر (ص) در آن روز علی(ع) را دوست خطاب کرده‌اند. با اندک توجه به شرایطی که در آن روزگار حاکم بود و دلایل بسیار دیگری که وجود دارد «مولی» معنای دیگری غیر از دوست دارد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این‌که حوزه‌ها در دوران کنونی وظیفه سنگین‌تری نسبت به گذشته دارند، تصریح کرد: بسیار مناسب است که حوزه‌های علمیه در شناساندن دو روز، بسیار کوشش کنند و پیام این دو روز را به جهانیان ابلاغ کنند؛ اول، عید سعید غدیر خم و دوم، عید نیمه شعبان.

وی افزود: امروزه ستون‌هایی که می‌تواند اسلام را یاری کند معرفی و شناساندن این دو روز ارزشمند است و باید اهمیت و بهای خاصی به این دو روز بدهیم. البته باید توجه داشت که معرفی غدیر با فحش و ناسزا به دیگران اتفاق نمی‌افتد بلکه باید غدیر را تنها معرفی کنیم تا آن شخصی که گوش شنوا و چشم بینا دارد، حقیقت را دریابد.  

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) در ادامه اظهار داشت: همه باید بدانند که راه اهل سنت از راه وهابیت جدا است، ما با عرب‌ها و اهل تسنن مشکلی نداریم و مشکل اصلی وهابیت است، بنابراین باید توجه داشت امروزه کوچکترین سخنی که به اتحاد بین مسمانان لطمه وارد می‌کند بر زبان نیاوریم.

وی در پایان تأکید کرد: به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا امنیتی در ایران وجود دارد که در کشورهای همسایه یافت نمی‌شود پس نباید تنها شرایط خودمان را ببینیم و حرفی بزنیم که برادران ما در نقاط دیگر جهان آسیب ببینند./202/862/ب1

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه