• ایران
  • پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
اندیشه و نگاه انقلابی باید در بدنه جامعه متجلی باشد
اخبار

اندیشه و نگاه انقلابی باید در بدنه جامعه متجلی باشد

رییس مرکز فقهی جوادالائمه:

اندیشه و نگاه انقلابی باید در بدنه جامعه متجلی باشد

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که روحیه، اندیشه و نگاهمان با زمان اولیه انقلاب باید همسو و همجهت باشد، گفت: روحیه انقلابی روحیه لطیف حاصل وحدت و اتحاد ملت است که باید در بدنه جامعه جریان پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه، عصر امروز در جلسه فرماندهان بسیج در مشهد با بیان این که قرآن کریم بیانات مفصلی را درباره عباد صالح از سوی ذات اقدس الهی بیان کرده است، گفت: در این کتاب مقدس بیانات ارزنده بی شماری درباره افراد صالح و صالحین از سوی خداوند بیان شده است. 

وی ادامه داد: میلیون ها انسان مامور شده اند تا به صالحین سلام دهند، در موعد تشرف به حرم مطهر حضرت قمر بنی هاشم که یکی از قهرمانان تاریخ بشریت هستند، در عبارتی از آداب تشرف به حرم اینطور بیان می کنید که سلام بر بنده صالح خدا قمر بنی هاشم. 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با اشاره به ویژگی و خصوصیت بندگان صالح خداوند گفت: یکی از مهمترین خصوصیات بندگان صالح اطاعت از خداوند متعال و تبعیت از امیرمومنان و فرزندان ایشان است، امروز دوران سالگرد نهضت فراگیر، حرکت عمومی و انقلاب بی بدیل است و امروز اینطور احساس می شود که باید به دوران ارزشمند انقلاب بازگردیم. 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که روحیه، اندیشه و نگاهمان با زمان اولیه انقلاب باید همسو و همجهت باشد، تصریح کرد: در سال های گذشته از انقلاب ضرر خاصی متوجه این نظام نشده جز اینکه عده ای معدود در تر و خشک آن سوختند و این اتفاق طبیعی هر انقلاب جهانی است. 

وی با بیان این که نظر کارشناسان، محققان و پژوهشگران نیز همین بوده و انقلاب آثار ماندگاری را به جا گذاشته است، خاطر نشان کرد: حتی برخی از عناصری که رابطه تند و تیز با انقلاب اسلامی دارند می خواهند تا این نظام بماند و همه به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی می تواند همه را به خواست های متعالیشان برساند. 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که روحیه انقلابی روحیه لطیف حاصل وحدت و اتحاد دوطرفه ملت و دولت با یکدیگر به شمار می آمد، بیان کرد: روحیه انقلابی همان روحیه دین، معرفت، دیانت و تقوا بود و وقتی فروشگاه ارتش را غارت می کردند یکی از آقایان انقلابی بیان کرد که این اجناس حرام است و با پایبندی به اصول انقلابی همه اموال را برگرداندند. 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که اگر به روحیه انقلابی آن زمان برگردیم، آمریکا و اسراییل هیچگاه نمی توانند تا به کشور ما جسارتی کنند، یادآور شد: اگر آن روحیه بازنگشت دشمنان جسور شده و میدان برایشان باز می شود آنطور که کویتی ها با اینکه امروز در نقشه جهان دیده نمی شوند برای ایران شاخه و شانه کشیده و ادعا می کنند. 

وی با بیان این که امروز ترامپ از بی اهمیتی ایران به کشورش می گوید و به سبب وحدت، اتحاد همه جانبه و همدلی ایرانیان نمی تواند تا حرکتی کند، گفت: هنگامی که بحث نظام و کشور مطرح است همه با هم همراه و همدلند و با این وحدت دشمنان چاره ای جز عقب کشیدن از مواضع خود ندارند و از هر آنچه وجود دارد عقب نشینی می کنند. 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که امروز در کشور همه با نگاه دوستانه، برادرانه و توام با صفا و صلح زندگی می کنند، تصریح کرد: نگاه ما به افغانستان و پاکستان نیز از همین نوع است اما دیگر کشور هایی همچون پاکستان در برابر استکبار متواضعند که این سبب شده تا با دستبردن به منابع کشور اموال آنان را غارت کنند و شرایطشان را به این وضعیت بیاندازند.

حجت الاسلام تقوی با مقایسه داشته های امروز ایران و کشور های همسایه همچون پاکستان و افغانستان که کاملا در اختار غرب هستند، بیان کرد: مطابق با فرموده مقام معظم رهبری اگر یک قدم با صلح و صفا پیش برویم، اینان ده ها قدم با مشت های گره کرده پیش می آیند. 

وی با بیان این که اگر ایرانی ها سرمایه شان را از کویت و دبی بیرون بکشند برای آنان چیزی باقی نمی ماند، خاطر نشان کرد: همه این پیش بینی ها تحلیلی و نه تخیلی است، شرایط امروز شرایطی است که باید آن اتحاد، همدلی و تفکر انقلابی باقی بماند همانگونه که رهبری در این چند ساله به خوبی هدایت جامعه را در دست داشته و امام راحل برای پایدار ماندن این تفکر و اندیشه انقلابی زحمات زیادی متحمل شدند. 

رییس مرکز فقهی جواد الائمه ادامه داد: اما اگر راه را عوض کردیم، پراکنده شدیم و از حلقه های صالحین فاصله گرفتیم، حتی اگر برای نصیحت طرف مقابل باشد راه را سوزانده ایم و عده ای از مردم هنگامیکه این هجوم مذهب را می بینند به سبب آگاهی و بصیرت درک می کنند که اسلام حقیقتی است که تا ابد پایدار و ماندگار باقی می ماند./202/864/ب1

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه