• ایران
  • پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳
اقتدار رهبر انقلاب در برابر آمریکا نشانه توکل عمیق ایشان به خدا است
اخبار

اقتدار رهبر انقلاب در برابر آمریکا نشانه توکل عمیق ایشان به خدا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی در گفت و گو با برنامه زنده تلویزیونی «صبح خراسانی» سیمای خراسان رضوی پیرامون رموز دستیابی به خوشبختی در زندگی، اظهار کرد: خداوند انسان را آنقدر زیبا خلق کرده که به خود آفرین گفته است اما در عین حال وقتی حضرت آدم به عنوان نخستین فرد این موجود ارزشمند بی بدیل خلق شد، احساس تنهایی کرد و خداوند با خلقت حضرت حوا به تنهایی او پایان داد.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) افزود: لحظه خروج آدم از تنهایی لحظه بسیار خوشی بود که پشتوانه قوی ای به نام حوا در کنار او قرار گرفت و خداوند زندگی آن ها را در بهشت قرار داد اما نافرمانی او از امر خداوند به واسطه دسیسه شیطان، باعث شد این زندگی شاد و خوش با غم همراه شود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی انسان از ابتدای خلقت همراه با تلخی و شیرینی بوده و به هیچکس وعده زندگی همواره شاد و یا زندگی همواره سخت را نداده اند. این خود انسان است که باید شرایط زندگی خود را مدیریت کند چرا که خوشبختی و بدبختی نه از آسمان نازل می شود و نه قابل خرید و فروش در بازار است. خوشبختی به دست آوردنی است و سختی کشیدن و ممارست می طلبد.

حجت الاسلام تقوی گفت: الگوهایی توسط ائمه اطهار(ع) بیان شده که می توان با استفاده از آن ها به خوشبختی دست پیدا کرد. یکی از این الگوها صبر است. صبر مقوله ای است که از تمام ثروت های عالم برای زندگی انسان بیشتر ارزش و کاربرد دارد. ثروت، قدرت و علم برای زندگی راهگشا هستند اما هیچ کدام اثر صبر را ندارند.

رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع) توکل به خداوند متعال را یکی دیگر از آموزه های دینی برای دستیابی به خوشبختی دانست و افزود: توکل به خدا هم در روزهای سخت و هم در روزهای شاد زندگی به ما کمک می کند. کسی که به خدا توکل کرده، سینه اش فراخ برای تحمل سختی ها است و شادی ها نیز او را به غرور نمی کشاند که بخواهد طغیان بورزد.

وی با اشاره به تأثیر توکل به خداوند در اقتدار وجودی انسان متوکل، ادامه داد: رییس جمهوری در آن سوی جهان علیه همه عربده کشی می کند و نخست وزیر زخم خورده از خود را به ایران می فرستد تا با رهبر ما سخن بگوید و قدرت ایران را رام کند. وقتی در برابر رهبری می نشیند، رهبر معظم انقلاب در چنین موقعیتی با آرامش مثال زدنی می فرمایند «رییس جمهور آمریکا را شایسته پاسخ نمی دانم.» این نشانه توکل ایشان به ذات مقدس الهی است.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: اگر زندگی را صبورانه و با توکل به خدا پیش ببریم، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه