• ایران
  • ﺳﻪشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاکتیک اصلی دشمن برای مقابله با مسلمانان تخریب وحدت است
اخبار

تاکتیک اصلی دشمن برای مقابله با مسلمانان تخریب وحدت است

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز مباحثات فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع)  به خبرنگار شبستان اظهار داشت: قرآن کریم نخستین و برترین منادی وحدت و دعوت کننده به امت واحده بودن است.


وی با اشاره به اینکه اختلاف و تفرقه سبب عدم نزول برکات و خیرات الهی می شود، گفت: اصل کلی و فطری در جوامع اسلامی و شیعی حفظ اتحاد و انسجام، به خصوص در زمان داشتن دشمن مشترک است و در این موارد فردی که دشمن شناس و بصیر نباشد از جرگه اسلامیت فاصله گرفته است.


مدیر مرکز مباحثات فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) یکی از ضرورت های غیرقابل انکار را نگاه ویژه به دشمن، مقابله با وابستگان فکری و سیاسی و برملا کردن اهداف مزدوران دانست و تصریح کرد: بررسی و تحلیل تاریخی انبیاء الهی به عنوان وحدت آفرینان جامعه به نسل جوان از اموری است که می تواند در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی نقش بسزایی ایفا کند.


وی تاکتیک اصلی دشمن برای مقابله با مسلمانان را تخریب محور وحدت دانست و بیان کرد: در هر جامعه ای که محور وحدت دچار آسیب شود باعث از هم پاشیدگی کل جامعه می شود.


 حجت الاسلام تقوی با اشاره به خطبه ای از حضرت زهرا(س) امامت را عامل اصلی حفظ وحدت و عدم افتراق دانست و اذعان داشت: نقش رهبری دینی در حفظ وحدت امت اسلامی بسیار پررنگ و قوی است.


 وی به طرح مباحث وحدت مسلمین از جانب امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب اسلامی و تدبیر عالمانه مقام معظم رهبری در تداوم تفکر و اندیشه وحدت اشاره کرد و بیان داشت: اسلام برای وحدت مانند سایر امور حد و مرز و چارچوب تعیین کرده است بر همین اساس وحدت حول محور دین و برپایه حق و نه عبور از مقدسات و اعتقادات و زیرپا نهادن حق است.


عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اصل مشترک برای همه مسلمانان به عنوان محور وحدت در دین دانست و افزود: زمانی که اصول مهم و اولیه دین نظیر اصل توحید، قرآن، نبوت و به خصوص دشمن میان مسلمانان مشترک است راهی جز وحدت وجود ندارد.


حجت الاسلام تقوی به سفارشات اخلاقی قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: لازمه حفظ وحدت جلوگیری از تحریک احساسات یکدیگر است و فاصله گرفتن از بیان جملات عاری از علم، نقش موثری در وحدت خواهد داشت.


وی در همین زمینه تاکید کرد: همانگونه که شیعیان اجازه نمی دهند دیگران، علماء و بزرگان مذهبی شان را مورد استهزاء قرار دهند، توهین به بزرگان و عقاید دیگر مذاهب از جانب شیعیان موجب خشم آن ها خواهد شد.


این کارشناس مذهبی با اشاره به حفظ وحدت به عنوان اصلی از اصول زندگی معنوی، خاطر نشان کرد: بر طبق آیات قرآن کریم وحدت به عنوان نعمتی الهی است و تفرقه و اختلاف در ردیف عذاب قرار داده شده است.

 

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه