• ایران
  • جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خبرگزاری رسا  ادبیات متهم‌کردن دیگران با روح حماسه سیاسی و اقتصادی سازگار نیست
اخبار

خبرگزاری رسا ادبیات متهم‌کردن دیگران با روح حماسه سیاسی و اقتصادی سازگار نیست

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز فقهی جوادالائمه(ع) مشهد، در گفت‌و‎گو خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به عنوان سال و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: سی و چهار سال انقلاب و اهداف امام و شهدا و ملت و اسلام و قرآن همه و همه در سخنرانی کمتر از یک ساعت آقا در آغاز سال نود و دو در مشهد توسط معظم له بیان شد.
 
وی افزود: به یقین بیش از یک قرن زمان لازم است تا شرائط امروز و تحلیل ها و حماسه پروری‌ها و اهداف فرمایشات رهبر انقلاب فهمیده و روشن شود. بر همین اساس آیندگان در قرون آینده، عالی ترین قضاوت را نسبت به شرائط امروز جامعه ما خواهند داشت.
 
 عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان داشت: برای همه تحلیل گران سیاسی جهان پیچیدگی این امر مسلم است که نتوانسته اند به درستی دریابند و فلسفه آن را درک کنند که این چه تفکری است که در عین حال که توان تحلیل درباره مسأله فن آوری هسته ای را دارد به عنوان یک مرجع تقلید و فقیه جامع الشرائط و نماینده عام امام زمان(ع) فتوا می دهد و در قالب فتوا بیان می کند سلاح هسته ای حرام است و از طرف دیگر حماسه سیاسی را دغدغه و خواست خود از امت معرفی می کند.
 
تفکرات رهبر انقلاب سلاح قوی ما است
 
حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: این تفکر رهبری یعنی سلاحی قوی برای ما در مقابل دشمنان، بنابراین حماسه حضور مردم در همه عرصه ها، برای نظام ضروری است و منظور از حماسه فقط انتخابات تنها نیست بلکه بعد و قبل آن را هم شامل می شود؛ اما حضور حماسی در صحنه طبق خواست رهبری درصدر مسائل مورد نیاز جامعه است.
 
استاد حوزه و دانشگاه خراسان بیان داشت: برداشت دقیق از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یعنی حضور همه جانبه مردم در همه زمینه ها و فعال سازی دولت مردان در مرحله بعدی، به بیان دیگر یعنی حماسه سیاسی را مردم در انتخابات رقم می زنند و دولت باید دست در دست مردم و تابع نظرات کارشناسانه، عالمانه، اقتدارگرایانه و مستکبرستیز رهبری حماسه بعدی را خلق کند.
 
وی افزود: حماسه مورد نظر ایشان یعنی هرکس طرحی نو در اقتصاد دارد کارشناسانه و عالمانه طرحی نو در اندازد بدون توجه به گذشته و بدون حمله به نظر سایرین و دور از جنجال های متداول و با انگیزه خدائی و خدمت به خلق و جامعه اسلامی خالی از تفکرات سیاسی و تبلیغی و غیر الهی.
 
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان ابراز داشت: حماسه سیاسی زمانی شکل می گیرد که «واعتصموا بحبل الله جمیعاً» شکل بگیرد که «لاتفرقوا» توصیه همیشگی امام راحل بوده که امروزه مقام معظم رهبری نیز این شعار را تداوم بخشیده است.
 
وحدت بهترین حماسه را در سیاست رقم می زند
 
حجت الاسلام تقوی با بیان این که وحدت بهترین حماسه را در سیاست رقم می زند. بیان داشت: وقتی رهبر انقلاب اسلامی بحث حماسه اقتصادی را مطرح می فرمایند به این معنا نیست که افراد سوء استفاده کرده و امروزی ها دیروزی ها را مورد حمله قرار دهند و دیروزی ها امروزی ها را و آیندگان هم هر دو را.
 
وی افزود: در مباحث اقتصادی متهم کردن دیگران حماسه نیست حتی عیب حتمی دیگران را گفتن هم حماسه نیست.
 
مدیر مرکز فقهی جوادالائمه با انتقاد از تخریب کارهای صورت گرفته در دولت‌ها بیان داشت: بس نیست که سی سال است همه درصدد افشاگری و متهم کردن دیگران حرکت کردیم، بیائیم حماسه ایجاد کنیم. حال وقت آن رسیده که خالق حماسه باشیم از این تفکر نابی که به صورت رمزگونه توسط رهبر انقلاب مطرح شده بهره بگیریم و تحول در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.
 
وی در ادامه گفت: در ایجاد حماسه اقتصادی، تخریب اقتصادی جایگاهی ندارد. خطای گذشته باید درس آینده باشد بدون طرح در مجامع رسانه ای. بنا بر این حماسه یعنی اگر من در مسائل اقتصادی تخصص ندارم سکوت کنم و با شجاعت اعلان کنم که نمی دانم که بقول ما طلبه ها «لاادری نصف العلم.»
 
لوازم حماسه اقتصادی/تحصیل و تولید علم با مکمل تجربه
حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: در حماسه اقتصادی آنچه باید مدنظر قرار گیرد چه از ناحیه مردم و چه از ناحیه مسؤولان اولاً نگاه امیدوارانه است و در مرحله بعدی همت والا و بلند و نیز استفاده از تجارب نخبگان جامعه و ورود دانشمندان به عرصه اقتصاد، است بر همین اساس برنامه داشتن و با برنامه حرکت کردن پرهیز از امور خلق الساعه و دفعتاً مگر در موارد ضرور و آن هم با نظر کارشناسان با تجربه به صورت هوشمندانه و بروز و با مطالعه و تدبیر، باید صورت بگیرد.
 
مدیر مرکز فقهی جوادالائمه(ع) بیان داشت: امروز در اقتصاد جهانی  ورود پیدا کردن لازمه اداره اجتماع است. جهان در اقتصاد مثل سایر مسائل، دهکده کوچکی است و ارتباطات لازمه حیات است البته به شکل معقولش. در نتیجه حماسه اقتصادی هم علم می خواهد هم تولید علم را طلب می کند و هم به عنوان مکمل،  تجربه را در کنار خود لازم دارد؛ بنابر این هرکس در این سه مقوله صاحب حرف است ورود پیدا کند.
 
عوامل تأثیرگذار در حماسه اقتصادی
 
استاد حوزه و دانشگاه خراسان در ادامه با اشاره به عوامل تأثیرگذار در حماسه اقتصادی ابراز داشت: اولین مورد می توان به تحکیم و تقویت و تبلیغ سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و دومین مورد توجه ویژه به امنیت ملی- منافع ملی، وحدت ملی و اقتصاد ملی است.
 
وی افزود: ایجاد فرهنگ کار و تلاش و نگاه عبادت گونه به کار در محیط های کاری سومین عامل است و چهارمین عامل تلاش در توحید با اتکا به منابع داخلی است.
 
حجت الاسلام تقوی پنجمین عامل را رعایت کامل و همه جانبه الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر چه در دولت و عرصه سازندگی و چه در عرصه زندگی و خانوادگی عنوان کرد.
 
عزت و اقتدار ملت در گرو حماسه سیاسی
 
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان بیان داشت: چه کسی است که اقتدار و عظمت را نپسندد و یا به دنبال آن نباشد عزت و اقتدار را خداوند برای بندگان صالح خود آفرید اولیای الهی و انبیا برای عزت مردم تلاش کردند. بر همین اساس پیامبر اکرم(ص) فلاح و رستگاری مردم را در سایه اقتدار و عزت معرفی می کنند.
 
وی افزود: عزت از آن خدا است و کسی که لااله الا الله حصن او است عزت و اقتدار دارد. و همه اینها ممکن نیست مگر با حماسه سیاسی که ملت را مقتدر و سربلند می کند.
 
حجت الاسلام تقوی در پایان بیان داشت: تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی دشمن به خصوص غرب تحت الشعاع حضور سیاسی مردم است. به یقین تغییر رفتار غرب را در صورت حماسه سازی ملت در انتخابات شاهد خواهیم بود کنش و واکنش غرب در همه مسائل ناظر حضور سیاسی مردم است که انتخابات یکی از آن لحظه های خلق حماسه است. که این بار نیز مردم به ندای رهبر عزیز خود لبیک گفته و دشمنان را مقهور حضور گسترده خویش خواهند کرد./933/ت301/س
/ پايان خبر /
  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه