• ایران
  • پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳
خبرگزاری رسا: یکی از شاخصه های بارز آیت الله زنجانی انقلابی بودن ایشان بود
اخبار

خبرگزاری رسا: یکی از شاخصه های بارز آیت الله زنجانی انقلابی بودن ایشان بود

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز فقهی جوادالائمه (ع) و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: اگر بخواهیم به  عنوان آئینه تمام نمای اخلاق، عرفان، اعتقادی و تربیتی و فرهنگی به کسی نگاه کنیم به یقین بزرگانی که در حوزه، قله‌های علم و ایمان را در نوردیده اند و نزدیک به یک قرن پاک زندگی کرده اند و چراغ هدایت انسان ها بودند یکی از بهترین گزینه ها مرحوم آیت الله حسینی زنجانی است.

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: یکی از شخصیت هایی که در عصر حاضر و در یک قرن گذشته توانسته بود قله‌های علم و اخلاق را فتح کند و به مقامات والای علمی و اخلاقی دست یابد حضرت آیت الله حسینی زنجانی بود.

وی افزود: این عالم فقید بر علوم مختلف تسلط و تبحر کافی داشت و مدرس بزرگی در علم فقه و اصول و کلام و فلسفه و اخلاق و اعتقادات بود. در عین حال خود مکتبی بود که هر شاگرد شیدائی می توانست در این مکتب تواضع و فروتنی را به تلمذ بنشیند.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: یکی از شاخصه های بارز حضرت آیت الله زنجانی انقلابی بودن آن بزرگوار بود. شخصیتی که بیش از نیم قرن در ایجاد و دفاع از حرکت عظیم ملت ایران و انقلاب اسلامی که استاد و مرادش امام خمینی(ره) بنیان‌گذار آن بود راست قامت ایستاده و تا لحظات آخر ذره ای تردید به خود راه نداد.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان ابراز داشت: تحلیل و تفسیر و دفاع معظم له از رهبر معظم انقلاب بی بدیل و بی نظیر بود صدای ضبط شده ایشان موجود است که در دانشگاه فردوسی مشهد و در جمع استادان و پرسنل و دانشجویان دانشگاه در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی، بخش اعظم سخنان خود را به بازگو کردن شخصیت والای رهبر انقلاب اسلامی اختصاص داد.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان افزود: آیت الله زنجانی در آن جلسه می فرمایند که خداوند بر ما منت گذاشت که چنین رهبری به ما عنایت فرمود و بعد ادامه می دهد که باید همه ملت ایران برای داشتن چنین رهبری سجده شکر بجا آورند.

وی در پایان گفت: ضایعه فقدان ایشان برای جامعه و حوزه خراسان دردناک و جبران ناپذیر است زیرا شخصیتی جامع و بزرگ بود عالمی وارسته بود که ان شاء الله خداوند درجات ایشان را متعالی و همه فقیهان و عالمان برجسته اسلام را عزت و نصرت عنایت بفرماید./933/ت302/س

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه