• ایران
  • شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خبرگزاری شبستان: روز زیارتی امام رضا(ع) موثرترین راه برای ایجاد ارتباط فکری انسان و خالق
اخبار

خبرگزاری شبستان: روز زیارتی امام رضا(ع) موثرترین راه برای ایجاد ارتباط فکری انسان و خالق

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز مباحث فقهی جواد الائمه(ع) با اشاره به اینکه زیارت حضرت رضا (ع)در روزهای مقدس اسلامی افضل است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: زیارت توجه به اولیای خدا و واسطه قرار دادن آنها برای نزدیکی بیشتر به معبود است.

 

وی با بیان اینکه کسی که قصد زیارت حضرت امام رضا (ع) را دارد از لحظه‌ ای که از خانه حرکت می ‌کند نامش جزو زائران خانه خدا درعرش ثبت می ‌شود، افزود:معرفت و شناخت از وجود نورانی حضرت امام‌ رضا (ع) مسیر سعادت و محبت به ایشان و موتور محرک راه سعادت را روشن می سازد.


حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: وجود مقدس حضرت امام رضا (ع) مظهر عبودیت است بنابراین علم حقیقی در وجود این عالم آل محمد (ص) قرار دارد که قلب و جان انسان را نورانی می کند تا بتواند عبودیت پروردگار را همراه خود داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از روایت‌های ثواب زیارتی حضرت سیدالشهدا(ع)، روایت‌های ثواب زیارتی امام رضا(ع) نسبت به دیگر ائمه(ع) در جایگاه دوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: در روایتی جواد الائمه(ع) ثواب زیارتی پدر بزرگوارش را بالاتر از ثواب زیارتی امام حسین(ع) دانسته و می‌فرماید: زیارت پدرم افضل است، زیرا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را همه مردم زیارت مى‌کنند اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمى‌کنند.

 

رییس مرکز مباحث فقهی جواد الائمه(ع) با اشاره به تقارن روز زیارتی امام رضا(ع) با روز یکشنبه، گفت: بهتر است انسان درروز زیارتی امام هشتم(ع) که امسال متقارن باروز یکشنبه است غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت، سوره «حمد» یک مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را یک مرتبه بخواند و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار کند.

 

وی افزود: با توجه به روایتی از رسول خدا(ص) نقل شده است که فضیلت هر کس این نماز را بجا آورد توبه اش پذیرفته، گناهانش آمرزیده، سبب برکت براى نمازگزار وخانواده اش در روز قیامت کسانى که از او طلبى و یا حقى دارند، از وى راضى می شوندد، با ایمان از دنیا مى رود ، قبرش براى او وسیع و نورانى می شود، پدر و مادرش از او راضى و آنها نیز مورد مغفرت خداوند قرار می گیرند، ذرهای او نیز بخشیده می شوند و روزى او وسیع می شود و فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا می کند و به آسانى جانش را می گیرد.


حجت الاسلام تقوی گفت: ماه ذی القعده متعلق به امام هشتم(ع)است چرا که اول این ماه ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر گرامی حضرت، روز11 ذی القعده ولادت امام هشتم(ع) ، 23ذی القعده به روایتی روز شهادت امام رئوف و آخر این ماه روز شهادت فرزند گرامی امام هشتم(ع) امام جواد است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه