• ایران
  • شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
واقعه عاشورا در پی جهل و بی بصیرتی کوفیان به وجود آمد
اخبار

واقعه عاشورا در پی جهل و بی بصیرتی کوفیان به وجود آمد

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا در پی جهل و بی بصیرتی کوفیان به وجود آمد، گفت: مردم عراق در این بین با ناآگاهی و جهلشان خانواده اهل بیت را مورد تحقیر و تمسخر قرار دادند؛ اما با صبوری و حلم امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می بینیم نتیجه تلاش های بنی امیه و آل زیاد به عکس شد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، امروز در مصاحبه با رادیو خراسان با اشاره به آغاز ماه صفر گفت: کاروان کربلا در حرکت به سوی کوفه، هدایت و رهبری مردم عراق را دنبال می کرد که با حادثه عظیم و دردناک کربلا روبرو شدند.

وی ادامه داد: مردم عراق در این بین با ناآگاهی و جهلشان خانواده اهل بیت را مورد تحقیر و تمسخر قرار دادند اما با صبوری و حلم امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می بینیم نتیجه تلاش های بنی امیه و آل زیاد به عکس شد.

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: در آموزه های دین مبین اسلام فراوان صحبت از ارام مهمان و مهمان نوازی شده است، از جمله اینکه میهمان روزی اش را با خود می آورد و  گناهان صاحبخانه را می شوید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: کسی که با مهمانش هم نشینی کند، در قیامت و بهشت همنشین من و جدم ابراهیم خلیل الله است.

وی خاطرنشان کرد: زیاد شدن عمر و روزی، در خدمت مردم بودن و رضایت خداوند از برکات حضور مهمان در منزل است.

حجت الاسلام تقوی در ادامه مباحث کارشناسی خود در رابطه با مبحث طعنه و تمسخر دیگران که مورد بیزاری قرآن است، گفت: تاریخ همیشه دارای تلخی ها و ناراحتی هایی است از جمله ستم و ظلمی بعد از حادثه کربلا خاندان اهل بیت وارد شد، اما حضرت زینب(س) جز زیبایی در تمام این استقامت ها ندید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: این تلخی ها پایانش شیرینی انسانیت، تسلیم امر خدا بودن و معنویت بود.

وی افزود: شناخت کوفیان براساس تبلیغات و شایعاتی که در جامعه پخش شده بود و حق را از ناحق نتوانستند تشخیص دهند حاصل می شد، این ها کسانی را تمسخر و تحقیر می کنند که در اصل اولاد رسول الله بودند.

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه یادآور شد: پیامبر می فرمایند: "3گروه را اکرام کنید که یکی از آن گروهها فردی است که بر اساس اتفاقی دچار مشکل شده است"، اسرای کربلا دراثر بی بصیرتی و طمع کوفیان در آن وضعیت قرار گرفتند.

حجت الاسلام تقوی گفت: باید جلوی شایعات و آبرو ریزی های دروغین در فضای مجازی را بگیریم؛ زیرا آزار و اذیت در قرآن ناپسند بوده و مورد مذمت واقع شده است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه