• ایران
  • جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ولایت پذیری سیره حضرت زهرا است
اخبار

ولایت پذیری سیره حضرت زهرا است

حجت الاسلام تقوی با بیان این که ولایت پذیری به معنای تسلیم محض بودن است، گفت: ما باید همان سیره حضرت فاطمه(س) را دنبال کرده و ولایت پذیر باشیم.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: منطق حرف، سیره، راه و روش همه امامان یکی بود و همه آن ها برای دستگیری از مردم و هدایت بشریت آمده اند.

وی در خصوص بحث شفاعت، ابراز کرد: در جامعه از خواص و عوام با شفاعت مواجه هستند و این خواستن شفاعت از معصومین یک مبادلات طرفینی است که نشان از ارادت به این خاندان دارد.

حجت الاسلام تقوی شفاعت خواستن از اهل بیت(ع) را به خاطر ولایت پذیری دانست و گفت: همه ارتباط، شفاعت خواستن و خدمت به اهل بیت(ع) به خاطر  ولایت پذیری است.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که ولایت پذیری سیره حضرت فاطمه(س) است، تصریح کرد: حضرت زهرا(س)، امام علی(ع) را شفیع خود قرار دادند.

وی ولایت پذیری را به معنای تسلیم محض بودن بیان و اظهار کرد: کسی که ولایت پذیر است تابع امام خود است، ما نیز باید همان سیره حضرت فاطمه(س) را دنبال کرده و ولایت پذیر باشیم.

حجت الاسلام تقوی به انواع ارتباط با اهل بیت(ع) برای شفاعت خواستن اشاره و ابراز کرد: برای شفاعت خواستن یا به صورت مستقیم درخواست می کنیم و به عنوان مثال درخواست می کنیم که مشکل ما را حل کند و یا این که درخواست می کنیم از خدا بخواهد که مشکل ما حل شود و یا از خدا می خواهیم که با واسطه آن ها مشکل ما را حل کند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه افزود: به غیر این سه نوع شفاعت خواستن، هیچ گونه شفاعت خواستن دیگر دیده نمی شود، ما معتقدیم هر چه در عالم هستی وجود دارد همه متعلق به خدا است و 14 معصوم آن چه دارند، خدا به آن ها عنایت کرده و از این داشته های خود به دیگران هم می دهند.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید:«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» و نیز می فرماید:«قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» همچینن پیامبر در جنگ احد با جنازه های شهدا و کفار در جنگ احد سخن می گوید و می فرماید:«مرده ها می فهمند و کار ما را می بینند.» بنابراین کسی که شفاعت را رد می کند در حقیقت این آیات قرآن را قبول ندارد.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه