• ایران
  • یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاد تقوی در برنامه شب شرقی صدا و سیما :فرزند ستون زندگی و خانواده است
اخبار

استاد تقوی در برنامه شب شرقی صدا و سیما :فرزند ستون زندگی و خانواده است

رییس مرکز فقهی و تبلیغی جوادالائمه:
فرزند ستون زندگی و خانواده است
حجت‌الاسلام تقوی با بیان این‌که زوجها بهتراست به سرعت صاحب فرزند شوند، گفت:‌ زن و مردی که صبح از خانه خارج می‌شوند و شب بازمی‌گردند نیاز به آرامش دارند که این آرامش و ابراز محبت می‌تواند به وسیله کودک باشد و با این روش انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی داشته باشند.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) شب گذشته در برنامه تلویزیونی شب شرقی صحبت کرد که از شبکه خراسان رضوی با موضوع ازدواج و خانواده به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) پخش شد.

 

حجت‌الاسلام تقوی در این برنامه ازدواج را مانند دیگر نیازهای انسانی دانست و گفت: بشر نیازهای فطری دارد که نمی‌توان با آنها مبارزه کرد. به عنوان مثال،‌ فردی که گرسنه می‌شود به غذا نیاز دارد و بدن اگر غذای کافی و مفید دریافت نکند دچار ضعف می‌شود.

 

وی افزود: در دین مبین اسلام آمده است که دختر از سن ۹سالگی و پسر از سن ۱۵ سالگی می‌تواند ازدواج کند و این به آن معنا نیست که اجبار است تا در این سن ازدواج کند، اسلام به نیاز توجه دارد و می‌گوید هر وقت نیاز پیدا کرد برای برآورده کردن این نیاز می‌تواند ازدواج کند.

 

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه(ع) با اشاره به این‌که بعضی مادرها برای فرزندان ۱۵ساله خود به دلیل محبتی که دارند، لقمه می‌گیرند، تصریح کرد: اینگونه اعمال از آن جهت که نمی‌گذارد جوان روی پای خود بایستد، عمل خوبی نیست اما از آن جهت که مهر مادری را ثابت می‌کند کار نیکویی است. باید این مادر و پدر توجه داشته باشند که فرزندشان همانطور که به غذا نیاز دارد به ازدواج نیز نیازمند است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به تحقیقاتی که در جامعه صورت گرفته است، ازدواج سریع راهکار بسیار مناسبی برای جوان‌های ما است. تحصیل و کمبود امکانات نباید سبب شود که از رکن اصلی زندگی، ازدواج فاصله بگیریم.

 

حجت‌الاسلام تقوی  با بیان این‌که زوجها بهتراست به سرعت بچه‌دار شوند، گفت:‌ زن و مردی که صبح از خانه خارج می‌شوند و شب بازمی‌گردند نیاز به آرامش دارند که این آرامش و ابراز محبت می‌تواند به وسیله کودک باشد و با این روش انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی داشته باشند. به عبارتی فرزند ستون زندگی است./862//202/ب3

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه