• ایران
  • جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
قرآن؛ سند ارتباط خدا با بشریت در چارچوب وحی
اخبار

قرآن؛ سند ارتباط خدا با بشریت در چارچوب وحی

قرآن؛ سند ارتباط خدا با بشریت در چارچوب وحی

گروه فعاليت‌هاي قرآنی: مدیر مرکز مباحثات فقهی ـ تبلیغی جواد الائمه(ع) مشهد از قرآن به عنوان سند ارتباط خدا با بشریت در چارچوب وحی یاد کرد و گفت: قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان بیمه عمر انسان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر تقوی، مدير مركز مباحثات فقهی ـ تبليغی جوادالائمه(ع) مشهد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر تقوی، مدیر مرکز مباحثات فقهی ـ تبلیغی جوادالائمه(ع) مشهد و عضو اتاق فكر دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، از قرآن به عنوان سند ارتباط خدا با بشریت در چهارچوب وحی یاد کرد و گفت: قرآن آبشار جانبخش و روح‌افزایی است که از عالم ملکوت نازل شده تا دل‌های انسان‌های با تقوا را سیراب و بارور سازد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه نزول و صعود است و آنچه که از کلام وحی می‌آموزیم این است که ماه رمضان ماه قرآن است.

عضو اتاق فكر دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اگرچه رمضان همه شأن و منزلت خود را سوی خدای متعال گرفته ولی نباید در عظمت این ماه تردیدی داشت چراکه همه کتب آسمانی در این ماه نازل شده و اگر شأنی برای این ماه نبود، نزول کتب آسمانی در این ماه صورت نمی‌گرفت.

تقوی با اشاره اینکه پیامبر اکرم(ص) حافظ قرآن بوده و در هنگام قرائت آن را با صوت نیکو تلاوت می‌کردند، افزود: امام باقر(ع) در قولی می‌فرمایند: «رسوال الله خوش صوت‌ترین قاری قرآن بودند و اصرار داشتند تا پیروان‌شان نیز قرآن را زیبا و زیاد تلاوت کنند».

این استاد حوزه علمیه با ذکر اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «قرآن کتابی است که بیرونش شگفت‌انگیز و درونش عمیق است که هرگز نه شگفتی‌های بیرونش پایانی دارد و نه نو‌آوری‌های درونش فناپذیر است»، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از این کتاب آسمانی به عنوان نسخه‌ای شفابخش برای بشر یاد می‌کند که دردهای کهن و کشنده روحی بشر را مداوا می‌کند.

وی بیان کرد: هیچ شک و تردیدی در خصوص عظمت قرآن کریم وجود ندارد و همه بزرگان و اندیشمندان عالم در مقابل آن زانو زده و از عظمت قرآن بهره‌ها گرفته‌اند.

تقوی ادامه داد: تردیدی نیست که عظمت ماه رمضان برگرفته از منزلت و شرافت قرآن است زیرا که یک شب قدر این ماه برابر با هزار ماه است.

عضو اتاق فكر دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن یقینا ملکوتی، آسمانی و فرابشری است و دانسته‌های آن در هیچ کتاب یافت نشده و یافت نخواهد شد مگر اینکه خداوند مصلحت بداند.

حجت‌الاسلام تقوی ابراز کرد: قرآن کریم انیس و مونس انسان است كه امام سجاد(ع) در این خصوص می‌فرمایند: «اگر همه اهل زمین نباشند و من تنها باشم و قرآن همراه من باشد در این تنهایی هیچ وحشتی به خود راه نخواهم داد».

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «بدبختی جوامع اسلامی در فاصله گرفتن و عدم بهره کافی از قرآن است»، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان بیمه عمر انسان محسوب می‌شود.

مدیر مرکز مباحثات فقهی ـ تبلیغی جواد الائمه(ع) ادامه داد: قرائت قرآن و توصیه به قرائت در رأس برنامه‌های اولیای الهی و تأکید بر آزادی اسرا و کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان جزو سیره رسول‌الله بود.

وی با بیان اینکه روزه ماه رمضان برای انسان همانند سپری در مقابل آتش است، گفت: بهترین ماه‌ها، روزها، شب‌ها و ساعات و نیز تنها ماهی که در قرآن از آن به عظمت یاد شده، ماه مبارک رمضان است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه