• ایران
  • شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
در مصاحبه با خبرگزاری شبستان:رساله حقوق امام سجاد(ع) بهترین دانشگاه در مباحث سبک زندگی ا
اخبار

در مصاحبه با خبرگزاری شبستان:رساله حقوق امام سجاد(ع) بهترین دانشگاه در مباحث سبک زندگی ا

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز مباحثات فقهی و تبلیغی جواد الائمه(ع) و عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به خبرنگار شبستان در مشهد گفت: جریان کربلا دارای رویکردهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فلسفی، تفسیری، کلامی است.

 

وی با بیان اینکه رویکردهای جریان کربلا همه نیازهای جوامع بشری را شامل می شود، اظهار داشت: به ثمر رسان اهداف واقعه کربلا و پرچمدار این نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) بوده است.

 

وی قیام، عدم پذیرش بیعت یزید و آگاهی دادن به مردم را از جانب امام حسین(ع) مشروع دانست و افزود: نوع نگرش امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا بهترین روش برای دفاع از کیان اسلام و تشیع بود.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به هدف الهی امام سجاد(ع) در رسوایی های بعد از واقعه عاشورا بیان کرد: اثرات مثبت انگیزه الهی در رسوایی های بعد از واقعه کربلا در همه اعصار و قرون در قلوب انسان های مومن نهادینه شده است.

 

وی به رستگاری امت اسلامی در اطاعت و محبت خداوند از دیدگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: در سپاه امام حسین(ع) اطاعت و تبعیت واقعی شکل گرفت و پرچمدار این امر امام سجاد(ع) بودند.

 

مدیر مرکز مباحثات فقهی و تبلیغی جواد الائمه(ع) با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) تبعیت از امامت را نهادینه کرده اند، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) در صحرای عرفات ارکان رسمی حرکت خود را خداشناسی، ولایت مداری، تضرع و خضوع در برابر فرامین الهی و تقدم آن بر هر آنچه متصور است، ترسیم کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) عرفان واقعی را در زندگی به یادگار گذاشته اند، ابراز داشت: امام سجاد(ع) در صحرای جنگ و قیام، در محراب دعا، در ساختار سازی سبک زندگی و در عرصه های اجتماعی و سیاسی عرفان واقعی را با دعا و نیایش خود به نمایش گذاشتند.

 

حجت الاسلام تقوی امام سجاد(ع) و کسانی را که حسینی و عاشورایی شده اند را هدایت گر معرفی کرد و خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورایی همه امتیازات پوچ و بی اساس و فخر فروشی های بی منطق را از بین برد و نشان داد که عموم مردم در این فرهنگ فقط حسینی هستند.

 

وی اشاره ای به بصیرت و آگاهی مردم در همراهی با امام سجاد(ع) و تلاش های علمی ایشان داشت و بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی امام سجاد(ع) در مدینه منوره بیانگر تأثیر بسزای روشنفکری های ایشان است.

 

عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شاگردان معروف امام باقر(ع) را دست پرورده امام سجاد(ع) دانست و افزود: در مباحث سبک زندگی، بهترین دانشگاه رساله حقوق امام سجاد(ع) است.

 

وی با اشاره به صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که بهترین منبع برای تفسیر کلام امام حسین(ع) است، بیان داشت: خداشناسی، خودشناسی، پیامبر شناسی، خدا ترسی، استغفار، گذشت، شکر نعمت، تسلیم رضای الهی، توکل، محبت، مدارا، سحرخیزی، تضرع، میانه روی، اعتدال، عدالت محوری، رفتار و گفتار نیکو و تحمل مشکلات و صبر در برابر آن ها مواردی است که در خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به تفصیل به آنها اشاره شده است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه