• ایران
  • جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ملت ایران جایگاه اهل بیت را در شادی‌های خود حفظ کردند
اخبار

ملت ایران جایگاه اهل بیت را در شادی‌های خود حفظ کردند

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جوادالائمه(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: بیان شیوای پیامبر اکرم که مورد اتفاق فرق و مذاهب است که فرمود، فداها ابوها و این همه گفتنی ها را درباره عظمت حضرت زهرا (س) بیان کرده است.

 

 عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان افزود: همه بزرگی‌ها در برابر عظمت حضرت صدیقه طاهره‌(س) حقیر است. انبیا و اولیا از ابتدای آفرینش تا قیام قیامت مات و مبهوت عظمت حضرت زهرا(ع) خواهند بود. آیات فراوانی از قرآن بر عظمت اهل بیت(ع) دلالت دارد به ویژه در سوره هل اتی، که بر عظمت حضرت زهرا(س) صراحتا اشاره دارد و جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به آیه 8 سوره انسان « وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا » و آیه 61 سوره آل عمران «فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ» گفت: این آیات نمی تواند تفسیری بجز وجود مقدسه حضرت زهرا (س) داشته باشد. تاریخ به خوبی تبیین کرده است که عزت و اقتدار و عظمت حضرات معصومین و اولاد طاهرینشان بر هر کس و هر چیز مقدم است و سیره بزرگان علم و تقوی بخوبی بیانگر آن است.

 

وی افزود: وقتی پادشاه وقت عربستان در سفر به ایران علاقه‌مند ملاقات با مرجع جهان تشیع حضرت آیة الله بروجردی می شود وی با توجه به این که شاید او به زیارت حضرت معصومه(س) که از سلاله پاک رسول خدا است و از فرزندان حضرت زهرا(س) نرود ملاقات او را نمی پذیرند و دست رد بر سینه او می زنند در حالی که بخوبی بر اهمیت به حضور پذیرفتن او واقفند اما احترام فرزند زهرای مرضیه (س) را بر سایر موارد مقدم داشته و قاطعانه برخورد کرده و اجازه تشرف او را به حضورشان نمی دهند و این نه بخاطر بی احترامی به مهمان یا به یک خارجی بلکه فقط و فقط به احترام حضرت معصومه(س) است یعنی اگر پادشاه می پذیرفت که ابتدا به زیارت حضرت معصومه(س) رفته و بعد به حضور ایشان می رسید قطعا از عزت و احترام لازم استفاده می شد و وی آنچه شارع در اکرام مهمان بیان کرده را لحاظ می کردند.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: تقارن ایام فاطمیه با ایام عید نوروز و بهار طبیعت که هر دو از نظر شارع مقدس دارای ویژگیهای مخصوص به خود است می طلبید که رعایت حرمت فاطمیه شود و به این نکته توجه شود که همه هستی عالم به طفیل وجود حضرت زهرا(س) است و هیچ تقدمی بر شکوه و عظمت خانواده رسالت وجود ندارد که البته شکر خدا مردم قدرشناس و وولایتمدار وظیفه خود دانسته و حرمت عزای فاطمی را  حفظ کردند و ارادتمندان غیر این به هیچ چیز نمی اندیشند و هیچ تفکری غیر از این ندارند.

 

حجت الاسلام تقوی گفت: اسلام نه تنها با نوروز و بهار طبیعت مخالف نیست بلکه بر خیلی از امور مربوط به عید نوروز تأکید و اصرار دارد و مبلغ و مروج آن است.

 

وی افزود: دید و بازدید، زیارات معصومین، احترام بزرگان و افراد مسن و استادان، ملاقات مریض، زیارت اموات، نوپوشیدن، تمیزی و نظافت، خنده و خنداندن منطقی و اصولی، شادبودن و انتقال شادی، استراحت و آرامش کاری و شغلی و بازیابی توان مدیریتی و شغلی برای آینده ای بهتر جزء آموزه های دینی ماست.

 

استاد حوزه و دانشگاه خراسان بیان داشت: عید نوروز برای علمای اسلام و مراجع عظام تقلید هم اگر با ویژگیهای منطبق به شرع باشد مورد تایید است و دلیل بارز آن پیام های نوروزی هر ساله مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) است که خود نقش تعیین کننده در سرنوشت جهان اسلام در موقعیت کنونی داشته و دارد.

 

وی افزود: دیدار های متقابل مقام معظم رهبری چه اجازه تشرف به گروه های مختلف و دیدار و ملاقات های عمومی حضرتشان و چه بازدید و رفتن به منازل خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان و مراجع معظم تقلید توسط ایشان در ایام نوروز گواه این مطلب است اما در توصیه های معظم له و همه بزرگان اهمیت ایام فاطمیه و ارج نهادن به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به وضوح دیده می شود.

 

وی ادامه داد: بحمدالله مردم فهیم ایران به خوبی بین آنچه مرسوم بهار طبیعت است و آنچه در شان و جایگاه اهل بیت است و باید لحاظ می شد را جمع کردند.

 

وی افزود: ملت ایران بخوبی در گذشته نشان داده است که هم برای شادی خود جایگاهی قائل است و در اوج شادی یعنی در اربعین و محرم وقتی همزمانی عید و محرم را می بینند با تمام وجود فریاد می زنند لبیک یا حسین و فراموش نکردیم در سال تحویل شعار سراسری ایران اسلامی را که فریاد می زد، ابد والله ما ننس حسینا به خدا ما هرگز حسین را فراموش نمی کنیم.

 

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: بطور قطع و یقین خرافات و خرافه در سیره اهل بیت مردود است و شیعیان و پیروانشان و ملت ایران هیچ گاه سمت خرافه نرفته و همیشه از آن بیزاری می جوید و گذشته ملت گواه این امر است. بطور قطع و یقین دین و آموزه های آن و اهل بیت علیهم السلام بر این مبنی استوار است که انسانها را قیمتی کنند نه اینکه انسانها به هر قیمتی زندگی کنند از طرفی آموزه های دینی برای این است که انسانها را بزرگوار کند نه بزرگ، بزرگواری عظمت است نه بزرگی و انسان بزرگوار می داند که بزرگواری در سایه اطاعت و محبت اهل بیت است.

 

وی افزود: عبور از خواسته‌های هوای نفس و عبور از امیال نفسانی در سایه محبت اهل بیت امکان پذیر است و محبت آل الله با بعضی از خرافات ماندگار از تفکر طاغوتی نمی تواند با هم جمع شود.

 

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: چهارشنبه سوری 13 به در، آتش بازی اختلاط زن و مرد، بدحجابی، بی حجابی، اسراف و تبذیر، ریخت و پاش‌‍های بیهوده، ایجاد آلودگی‌های صوتی و محیطی، ایجاد زحمت برای دیگران، بی نظمی های ترافیکی و تفریحات ناسالم به بهانه عید، تمسخر اقوام و ملیتها تحت عنوان شاد کردن دیگران، نگاه تحقیر آمیز به مستضعفین اقتصادی و فکری جامعه، جلوه گری ثروت و قدرت و پول در زیور آلات و تجملات، پوشش های گوناگون، همه موارد مورد اشاره و آنچه اشاره نشد ولی متاسفانه در مواردی وجود دارد با شئونات اسلامی و تفکر دینی سازگار نیست و شأن ملت ما فراتر از آن است که با این گونه مسائل قلب اهل بیت(ع) را آزرده خاطر کنیم و عظمت فکری و روحی ملت به گونه ای است که رضایت اهل بیت(ع) را بر جان و مال و ایمان نفسانی ترجیح داده و در رضایتشان تا پای جان ایستاده اند.

 

باور قلبی ماست که حضرت زهرا سلام الله علیها استثنائی ترین زن تاریخ بشریت است. خدایا معترفیم که دارو ندارمان و هستیمان مدیون عنایات و الطاف الهی است که شما به طفیل وجودی حضرات معصومین به ما عنایت کردید و لولاک لما خلقت الافلاک بیانگر این مطلب است هر چه داریم و خواهیم داشت در دو دنیا مرحون مجت آنان است؛ از این رو استثنائی ترین زن تاریخ، ام ابیها است که خداوند رضایت خود را معلق به رضایت حضرتشان می داند./933/ت302/س

/ پايان خبر /
  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه