• ایران
  • شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خدا، مردم و رهبری از ارکان انقلاب اسلامی است
اخبار

خدا، مردم و رهبری از ارکان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام تقوی گفت: با عنایت خداوند، مردم و رهبری انقلاب بی بدیل اسلامی ایران شکل گرفت و 40 سال خوش درخشید.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: انقلاب اسلامی ایران مثل همه انقلاب های جهان و  همه آن چه که درگردونه طبیعت به وقوع می پیوند، دارای ارکانی است ارکان انقلاب اسلامی ایران هر چه بر عمر آن افزوده می شود بیشتر شناخته می شود و به اهمیت این ارکان بیشتر پی برده می شود.

وی افزود: زمان هر چه سپری می شود ارکان انقلاب اسلامی خودش را نشان می دهد، 40 سال از عمر انقلاب گذشت در این سال ها پی بردیم که انقلاب دارای چه ویژگی هایی هست و چه ویژگی هایی توانسته این انقلاب را 40 ساله کند و دوران رشد و بالندگی انقلاب به دوران سازندگی، عظمت، عزت، شوکت ملی و جهانی مبدل شده است.

عنایت خداوند اولین رکن انقلاب

حجت الاسلام تقوی با بیان این که یکی از ارکان انقلاب اسلامی کمک ها و عنایات حضرت حق و ذات اقدس اله است، گفت: حضرت امام (ره) از شروع انقلاب اسلامی و قبل از پیروزی همیشه تاکید بر این مطلب داشتند که خدا و عنایات الهی را فراموش نکنیم و همیشه مترصد این مطلب باشیم که هر آنچه عنایت و توجهی هست از ناحیه ذات اقدس اله است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیروزی ها مدیون محبت الهی است و شکست ها انجام وظیفه است که در برابر فرامین الهی انسان باید انجام وظیفه کند ولو این که دچار شکست و مشکلاتی از این قبیل شود.

وی بیان داشت: اهمیت امر اتکال به ذات اقدس اله و توکل به خداوند در همه حالات و عنایات و توجه خداوند را خواستن دعا کردن به این که هر آنچه که باید اتفاق بیفتد با عنایات الهی اتفاق می افتد.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: رکن اول انقلاب اسلامی ایران خدا و خداشناسی، وحدانیت و به سمت او حرکت کردن و با گفتن قولوا لا اله الا الله زمینه فلاح و رستگاری را فراهم کردن است.

مردم دومین رکن انقلاب اسلامی

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که رکن مردم دوم انقلاب اسلامی بودند، گفت: مردم اگر آگاه، بصیر نمی شدند، دانش و فهم انقلابی پیدا نمی کردند و وارد عرصه انقلاب نمی شدند به بقین موفقیتی حاصل نمی شد.
 وی افزود: مردم به این نتیجه رسیدند که نظام استکباری شاهنشاهی آنها را به مسیری می برد که جز وابستگی اسارت و افتادن در دامن شرق و غرب راه دیگری را رقم نخواهد زد.

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: مردم با آگاهی و بصیرت و علم به این که نه شرقی و نه غربی بلکه آمدن به دامان اسلام و نظام اسلامی و جمهوری اسلامی، وارد عرصه شدند و رژیم ستم شاهی را سرگون کردند و حاکمیت اسلامی را به رای گذاشتند و با نظر مردم حاکمیت اسلامی و جمهوری اسلامی حاکم شد.

رهبری رکن سوم انقلاب

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه رهبر انقلاب را رکن سوم خواند و گفت: اگر مردم می آمدند و اگر خداوند عنایات تفضلاتش را شامل حال می کرد اما رهبری نبود که هدایت کند و مسیر را مشخص کند، انقلاب به پیروزی دست نمی یافت.

 وی به ضرورت وجود هادی برای هدایت انسان ها با توجه به آیات و روایات اشاره و ابراز کرد: همیشه با هدایت است که انسان جلو می رود انبیا برای هدایت بشر آمدند، قرآن برای هدایت بشر آمده است و در این خصوص فرماید: «الم*ذلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ‌«.

حجت الاسلام تقوی افزود: همچنین در این آیات در خصوص هدایت انسان ها می فرماید: که «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ‌ ﴿البقرة، 3﴾»، «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَ أَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ﴿الحديد، 25﴾».

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: ائمه ما هم برای هدایت آمدند در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: «اَلسَّلامُ عَلَي اَئِمَّة الْهُدَي وَ مَصابيحِ الدُّجَي وَ اعْلامِ التُّقَي وَ ذَوِي النُّهَي وَ اُولِي الْحِجَي» بنابراین انقلاب نیاز به یک هادی و یک هدایتگر داشت که از ناحیه خداوند کمک های الهی را به مردم گوشزد کند و موفقیت هایی که خداوند در مسیر حق و صحیح در مسیر زندگی انسان قرار می دهد را به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام تقوی افزود: این سه رکن دست به دست هم داد و انقلاب بی بدیل اسلامی ایران شکل گرفت و امروز به سنین 40 سالگی یعنی به اوج نبوغ و قله عظمت و اقتدار خودش دسترسی پیدا کرد.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه اظهار کرد: در لحظه لحظه این 40 ساله انقلاب، این سه رکن همیشه پشتیبان، همراه و در کنار انقلاب بوده هر کدام از این ارکان اگر در این 40 سال نبودند، امروز ما این 40 سالگی انقلاب را جشن نمی گرفتیم.

وی بیان داشت: در فتنه 88 این سه رکن انقلاب به خوبی مشهود بود و در فضایی که خیلی از مردم بصیرت شناخت دشمن را نداشتند و برخی دچار تردید و دودلی بوند و شرق و غرب و معاندینی که در داخل و خارج کشور بودند با یکدیگر هم صدا شده بودند در چنین فضایی اگر رهبری نبود و خداوند عنایت نمی کرد، امروز انقلاب ما 40 سالگی خودش را جشن نمی گرفت.

حجت الاسلام تقوی افزود: شک و شبهه ای آن روز بحث انتخابات نبود بلکه مصلحت نظام بود که خدشه وارد کنند که با هدایت رهبری و عنایت خدا مردم 9 دی به خیابان آمدند و از نظام اسلامی حمایت کردند

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه