• ایران
  • شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
اهمیت کمک کردن به دیگران از منظر دین و شرایط انفاق کردن
اخبار

اهمیت کمک کردن به دیگران از منظر دین و شرایط انفاق کردن

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبیین اهمیت کمک کردن به دیگران از منظر آیات و روایات و شرایط انفاق کردن پرداخت.

وی گفت: ماه رمضان چنان دارای ثواب است که عبادت، گرسنگی، تشنگی، نفس کشیدن و خوابیدن فرد روزه دار عبادت محسوب می شود حال با این همه فضیلتی که برای ماه رمضان در نظر گرفته شده است، پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«اگر کسی برادر مومن خود را یاری کند خداوند ثواب بیشتر از روزه یک ماه رمضان را برای او در نظر می گیرد.»

حجت الاسلام تقوی افزود: در معارف دینی کمک به دیگران بعد از خداشناسی مقدم بر دیگر اعمال مانند نماز، روزه، حج و اعمال مستحبی است، کمک به برادر و خواهر مومنه بالاتر از روزه گرفتن ماه رمضان می باشد.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه به آداب کمک کردن به دیگران اشاره و ابراز کرد: کمک به دیگران در صدر اعمال عبادی است اما شروطی دارد که خداشناسی از آن جمله است، هر عملی باید برای خدا باشد و اگر عملی برای غیر خدا باشد، ارزشی ندارد.

وی حفظ آبروی دیگران را از دیگر آداب مواسات و کمک به دیگران بیان و اظهار کرد: حفظ آبروی یتیم باید در همه مسائل رعایت شود، ما وقتی کمکی به کسی می کنیم، شاهکار نمی کنیم بلکه باید همه چیز خود را در راه رضای خدا و منافعی که خدا تعیین کرده است، بدهیم، کار ما زمانی ارزش دارد که آن را در راه خدا داده و نداشته حساب کنیم.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: با توجه به سیره حضرت فاطمه(س) و پیامبر اکرم(ص) که بهترین چیز خود را می بخشیدند، ما نیز آن چه لازمه من است و نو است را به دیگران ببخشیم

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه