• ایران
  • دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آیت الله شاهرودی الگویی مناسب برای نسل جوان و حوزه است
اخبار

آیت الله شاهرودی الگویی مناسب برای نسل جوان و حوزه است

حجت الاسلام تقوی گفت: آیت الله شاهرودی در سنین جوانی به قله های مبانی علمی دست یافت که می تواند الگویی مناسب برای جوانان و حوزه باشد.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی دانشمند بودند، گفت: دانشمند با عالم متفاوت است، دانشمند کسی می باشد که صاحب نظر و اندیشه باشد و آیت الله شاهرودی از جهات مختلف صاحب اندیشه و طرح نو بود.

وی بیان داشت: آیت الله شاهرودی از نوادگان مرحوم آیت الله مددی قاینی از شخصیت های بارز علمی و جزء افتخارات جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه به ویژه خراسان جنوبی و قاینات بودند.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: ایشان همه ویژگی ها در سیره و سلوک خاندان مرحوم مددی اعم از مدارج علمی، طی کردن مراحل عرفان و رسیدن به مقامات عرفانی و اجتماعی را به کمال دارا بود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که شخصیت آیت الله شاهرودی از جمله شخصیت هایی است که می تواند الگویی برای نسل جوان باشد، اظهار کرد: ایشان در سن ۲۵ تا ۲۸ سالگی به اجتهاد برسد، جوانان ببینند که چگونه به قله های مبانی علمی در سنین جوانی رسید.

وی افزود: شخصیت آیت الله شاهرودی از ابعاد مختلف قابل بررسی و بازنگری است، ایشان مدارج علمی را در همه علوم متداول حوزوی به کمال فرا گرفت اما دارای تواضع بسیار بود و در مقام ارائه و افاده خود را عبد درگاه اهل بیت(ع) می دانست.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه آیت الله شاهرودی را حلیم دانست و گفت: کسانی که صاحب نظر هستند اذعان به حلیم بودن ایشان دارند و در خیلی از موارد در ایران، عراق، یمن و عربستان در بین طرفداران معارف دینی به عنوان حکم بود.

وی افزود: ایشان دارای چهره مهربان و با لبخند بود، همیشه کظم غیظ داشت و در عرصه اقتصاد بی بدیل بودند و به عنوان مغز اقتصادی شهید صدر بودند که مقاله های ایشان در زمینه اقتصاد در اکثر مرکز علمی ایران مطرح است و مورد تدریس قرار می گیرد.

حجت الاسلام تقوی، آیت الله شاهرودی را یار صدیق و امین رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و گفت: اگر ایشان را در صدر یاران رهبر معظم انقلاب ندانیم بی شک در جمع یاران نزدیک ایشان بودند.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه