• ایران
  • شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مقابله جدی با تهدید دشمنان است
اخبار

تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مقابله جدی با تهدید دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مباحثات فقهی جوادالائمه مشهد اظهار داشت: مقابله با تهدید ها که علیه اسلام و انقلاب ایران اسلامی ساماندهی می شود جز با حمایت از تولید داخل و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی میسر نمی شود.


حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز مباحثات فقهی جوادالائمه مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: به حق می توان پیام مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در مشهد مقدس را انقلابی نوین در میهن اسلامی لقب داد که عزت و اقتدار اسلامی در جهان به نمایش گذاشت. سخنان معظم له در مشهد مقدس سر بلندی و شکوه عظمت رهبری دینی و اسلامی را در مقابل دید جهانیان قرار و برای همه الگو سرمشق ساخت و جهان را تحیر واداشت.

وی با بیان این که مقابله با تهدید ها که علیه اسلام و انقلاب ایران اسلامی ساماندهی می‌شود جز با حمایت از تولید داخل و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی میسر نمی شود، تصریح کرد: نامگذاری امسال برگرفته از عظمت و ژرف نگری مقام معظم رهبری و تسلط فوق العاده و بی نظیر ایشان بر مسائل داخلی و خارجی جهان اسلام است.

این عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان متذکر شد: خودکفایی در شرایط کنونی جهان، اصلی بنیادین برای کشور ما است و این جز با دستور به موقع و صریح رهبری عظیم الشأن اسلامی محقق نمی شود.

وی نیز خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های مورد رصد دشمنان نظام اسلامی که امروز امید همه مسلمانان، و مستضعفان عالم است، حوزه اقتصاد است. عمران، آبادانی، خودکفایی، نظام اقتصادی، عدالت اجتماعی، اتکا به خود و تولید علم هر یک تیری زهر آلود به چشم دشمن است و ملت ایران به فضل الهی در سال جاری شکست و تحقیر دشمن را بار دیگر رقم خواهد زد.

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر این که اصولی که در نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده باید به متن جامعه نفوذ کند و از اصول اصلی قرار گیرد، افزود: دولت، مجلس، اداره ها، ارگان ها، نهادها، خانوارها، اصناف، کسبه، بازرگانان و همه و همه باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند تا جهادی عمومی و واقعی شکل گیرد و اثرات آن را در آینده همه مظلومان عالم ببینند و برای ما دعا کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: افزایش رفاه، اشتغال و جذب سرمایه های ایرانی های خارج کشور و شروع تبادل اقتصادی معقول و منطقی با طرف های خارجی، اقتدار در ارائه نظرات در کنفرانس های بین المللی و داخلی، افزایش پس انداز ملی و ذخایر ارزی، بهبود استفاده از سرمایه های خدادادی و زیر زمینی، توزیع منطقی ثروت و جلوگیری از تکاثر در نتیجه عدم بیکاری و تعادل در زندگی و آحاد جامعه از ثمرات نامگذاری امسال است که مردم ما به خوبی به این مسائل توجه داشته و با قرار دادن کالاهای داخلی در سبد مصرفی خود و حمایت از سرمایه ایرانی به تحقق این مهم جامعه عمل خواهند پوشاند.

این استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که دغدغه های هر انسان عاقل و فهیم در زندگی دو مطلب است نخست حفاظت، حراست، رشد و بالندگی و دیگری تأمین نیازمندی‌های شخصی و نیازهای فردی است و اگر این دو امر محقق شوند بخش عمده دغدغه افراد جامعه برطرف می شود و نامگذاری حکیمانه امسال مقام معظم رهبری می‌تواند دغدغه ملت بلکه ملت‌هایی را برطرف کند.

وی با اشاره به این که امروز در حال نبرد سخت و جهاد مقدسی هستیم و با بیان این که تداوم اسلام و فرهنگ دینی و خصوصا عزت و آبروی شیعه و در نتیجه احیای امر اهل بیت(ع) با یکدیگر گره خورده است، تشریح کرد: برای این که این مسأله محقق شود باید تمام مسائل اقتصادی به سنگرهای دفاع از میهن اسلامی تبدیل شود و این امر شدنی است.

حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: تولید داخلی یعنی اقتدار و توسعه اسلامی، بدین معنا که عدم وابستگی به کسانی که اسلام و قرآن ما را از معامله با آنان برحذر داشته است و این به معنای بستن راه های اقتصادی کشور به خارج نیست، بلکه گشودن راه های اقتصادی ولی با اقتدار اسلامی، ملی و دینی است.

وی افزود: این نوع نگرش که تولیدات داخلی یک کشور اسلامی و شیعی حمایت شود و سرمایه یک مسلمان و جامعه اسلامی به عرصه حمایتی تولید بیاید و قطعا خواست و نظر ائمه معصومین(ع) بر این اساس است.

وی ابراز داشت: مراجع عظام تقلید، علما و متفکران جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی و هر که اعتقاد به قرآن کریم دارد نظر و نگاهش به اقتصاد جز این نبوده و نمی تواند باشد.


  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه