• ایران
  • جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
هزاران از هزار سخنرانی (جلد اول)
یاداشت ها

هزاران از هزار سخنرانی (جلد اول)

(الحمد لله رب العالمین)

مقدّمه مؤلّف

خدای را شاکر و سپاسگزارم و در برابر عظمت ألوهیت و وحدانیتش سر تعظیم فرود آورده، و از محضرش إستغفار طلبیده و آرزوی غفران و طلب رحمت واسعه اش سر لوحه گفتارم بوده و هست إن شاء  الله .

                 تمام سراسر وجودم فریاد می زند، أشهد أن لا إله إلا الله .

با تمام وجود در برابر أنبیاء و أوصیای إلهی سر تعظیم فرود آورده و امید آن دارم که مثل سیل سرشار انسانهایی، از هدایت و إرشاداتشان بهره جسته اند، بهره برده و و ببرم .

همه درود و سلامم تقدیم محضر أنبیاء و أوصیای إلهی، خصوصاً سروز أنبیاء حضرت خاتم الأنبیاء و خاتم الاوصیاء، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، بقیة الله الأعظم، حجت خداوند متعال در روی زمین.

و عرض ادب و إحترام به پیشگاه شهدا و صلحا و علما و أساتید، و همه دوستان عزیز و بزرگواری که در طول عمر مشوق و راهنمای من بوده اند، و إن شاء الله در آینده نیز خیلشان خواهند مرشد و راهنمایم بود .

آنچه به عنوان کتاب و یا نوشتار در مقابل شماست، حاصل بیش از 35 سال تلاش و کوشش و مطالعه و مباحثه و تبلیغ و تدریس و کلاس داری است،آنچه مسلم است، این است که در تمام دوران طلبگی و تحصیل و تدریس و تبلیغ، روزی را به یاد ندارم که حداقل یک جلسه سخنرانی نداشته باشم، ضمن اینکه بعضی از روزها بیش از پنج و یا شش جلسه سخنرانی داشته ام، که اگر میانگین 35 سال در تعداد روزهای آن محاسبه شود، با در نظر گرفتن، حداقل یک مبر به إزاء هر روز، قطعاً بیش از هزاران جلسه سخنرانی می شود، که از این تعداد هزار جلسه جمع آوری شده است، و إن شاء در مجلدات مختلف تقدیم خواهد شد .

از چاپ این أثر، چند هدف تعقیب می شود، که دو هدف آن به این تقریر است :

  1. هدف اول اینکه إن شاءالله در میان خانواده ها مورد توجه و مطالعه قرار گیرد، و چون مباحث أخلاقیو إجتماعی و إعتقادی است، و به زبان ساده و گویا مکتوب شده است، و مجموعا سخنان معصومین و بزرگان دین و آیات قرآن است، می تواند، مورد بهره مندی همه اعضای خانواده از آن بشود .
  2. هدف دوم این است که بعضی از عزیزان جوان طلبه که تازه وارد مرحله تبلیغ شده اند، خصوصاً عزیزانی که در مدارس و إدارات بعد از نماز، بحث کوتاهی و چند دقیقه ای دارند، می توانند در إنتخاب موضوع و بدست آوردن آدرس و دسترسی به بحثی روان و ساده و کوتاه، به مقصودشان نائل شوند، و از این کتاب کمک بگیرند، و مرا از دعای خیرشان بهره مند بفرمایند، و البته إنتقادات و إشکالات را منعکس بفرمایند، تا در مجلدات و چاپ های بعدی ملاحظه گردد، برای همگان دعا می کنیم، و از همه حلالیت می طلبم و ملتمس دعا هستم .

                              

                                  و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

                                        علی أصغر تقوی           

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه