• ایران
  • شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مبلغان خراسانی از گذشته تاکنون پیشتاز بوده اند
اخبار

مبلغان خراسانی از گذشته تاکنون پیشتاز بوده اند

رئیس مرکز مباحثات فقهی‌تبلیغی حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: اینکه تصمیم گرفته شده از طلاب جوان در زمینه تبلیغ حمایت شود بسیار مبارک است تا این جوانان بتوانند آینده را حفظ کنند و خراسان همچنان پیشتاز بوده و برای جهان اسلام مفید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر تقوی، رئیس مرکز مباحثات فقهی‌تبلیغی حضرت جوادالائمه(ع)، در حاشیه برگزاری مصاحبه شناسایی نخبگان تبلیغی که در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، گفت: در هر رشته، افراد سطح بالا و پایین حضور دارند که اگر رده‌بندی صورت نگیرد به هر دو سطح ظلم می‌شود و اگر افراد برتر را شناسایی کنیم، هم از وجودشان بیشتر بهره می‌بریم و هم به آن‌ها مأموریت می‌دهیم که به افراد سطح پایین کمک کرده و همراه آن‌ها باشند.
وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان از گذشته در بحث تبلیغ سرآمد بوده و حوزه‌های نجف و قم نیز توان تبلیغی خراسان را نداشته‌اند، گفت: کسانی مثل رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله طبسی، شهید هاشمی‌نژاد و اکثر کسانی که از گذشته در تبلیغ، صاحب سبک و اندیشه بوده‌اند، از خراسان هستند؛ البته چند سالی است که در این امر دچار چالش شده‌ایم و مراکزی که باید در این زمینه اقدام می‌کرده‌اند، نیاز به فعالیت‌های بیشتری دارند.
وی با ابراز تشکر از تصمیم‌گیران حوزه علمیه خراسان در بحث حمایت از نخبگان تبلیغی، گفت: در مراکز تبلیغی دیگر همیشه آزمون‌هایی برگزار می‌شده و مبلغان خودجوش هم کارهای بزرگی انجام داده‌اند و حوزه علمیه خراسان همچنان پیشتاز است، اما چون شناسایی و حمایت کمتر بوده، عرصه‌های بزرگ‌تری باقی مانده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تأکید کرد: اینکه تصمیم گرفته شده از طلاب جوان در زمینه تبلیغ حمایت شود بسیار مبارک است تا این جوانان بتوانند آینده را حفظ کنند و خراسان همچنان پیشتاز بوده و برای جهان اسلام مفید باشد.
وی خطاب به پیش‌کسوتان امر تبلیغ گفت: بزرگان و پیش‌کسوتان کسانی هستند که می‌توانند آینده جوانان را تشخیص دهند، بنابراین باید در امر شناسایی نخبگان اهتمام ورزیده، اندوخته‌های خود را به نسل جدید انتقال دهند، از تمام توانشان استفاده کرده و نخبه‌پروری کنند، جوان‌ها را تشویق کنند و نیز آموزش دهند.
وی همچنین با توصیه به نسل جوان گفت: طلاب جوان باید بدانند که نه با اندوخته‌هایی که از راه فضای مجازی و رایانه به دست می‌آید و نه با مدرک‌هایی که از مراکز مختلف می‌گیرند، به جایی نمی‌رسند، بلکه باید تجربه کسب کنند و پای منبر و درس بنشینند تا بدانند که از کجا شروع کرده، چه مسیری رفته و در کجا پایان کارشان باشد.
رئیس مرکز مباحثات فقهی‌تبلیغی حضرت جوادالائمه(ع)، در پایان گفت: هرچه در دوران جوانی اندوخته شود تا پایان همراه انسان خواهد بود و منبر نیاز به قرآن، حدیث، شعر، داستان و تاریخ دارد که تسلط به این‌ها فقط در دوران جوانی امکان‌پذیر است؛ اگر ۵ سال اندوخته کسب کنند، پنجاه سال به‌راحتی از آن استفاده خواهند کرد.
وی افزود: بزرگانی داریم که با وجود سن بیش از ۹۰ سال، به‌راحتی منبر رفته و جلسات را اداره می‌کنند، همه قشرهای مردم از مطالب آن‌ها استفاده می‌کنند و این بزرگان اذعان دارند که اندوخته‌هایشان مربوط به دوران جوانی است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه