• ایران
  • یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
بيداري اسلامي آن روزي در جهان كليد خورد كه امام بزرگوار و عزيز روز قدس را مشخص فرمودند.
اخبار

بيداري اسلامي آن روزي در جهان كليد خورد كه امام بزرگوار و عزيز روز قدس را مشخص فرمودند.

حجت الاسلاموالمسلمين علي اصغر تقوي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني رسالات گفت: بيدارياسلامي آن روزي در جهان كليد خورد كه امام بزرگوار و عزيز روز قدس رامشخص فرمودند.

عضو اتاق فکرفرهنگ وتبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به اين سؤال كه جمهورياسلامي ايران د ربيداري اسلامي از چه نقش و جايگاهي برخوردار است؟ گفت: وقتيامام راحل جمعه آخر ماه رمضان را و نه روز ديگري از ماه و سال و تنها روز جمعهآخر رمضان المبارك را روز قدس معين كردند يعني اينكه جهان اسلام و مسلمانانبيدار شويد و قدس را نجات دهيد. چرا قدس گرفتار است چون بيداري اسلامي نبوده است.

حجت الاسلاموالمسلمين تقوي در پاسخ يه اين سُؤال كه ولايت فقيه و رهبري در بيداري اسلامي ازچه جايگاهي برخوردار است؟ اظهار داشت: حضرت امام خميني در رهبري انقلاب اسلامي تجربه بي نظير، موفق و گرانبهايي را در قرن حاضر و در  جهاني كهعادت كرده بود و به او باورانده بودند كه تمسك به واژه مظلوم نمي شود، نميتوان و ممكن نيست را سرلوحه كار خود قرار دهد، قرار داد. امروز امت اسلامي برخودواجب مي داند با پيروي از اين تجربه عظيم انقلاب اسلامي،بهره برده و شاهد بيداريجهان اسلام باشد.

مبلغ نخبه دفترتبلیغات اسلامی در ادامه تصريح كرد: هدايت گري هاي مقام معظم رهبري در قضيه عراق،افغانستان، لبنان، غزه،مصر وتونس در دو دهه گذشته براي جهان اسلام و مسلمانانكاملا شناخته شده است.

وقتي به عمققضيه نگاه مي كنيم هر آنچه اتفاق مي افتد و افتاده ومنطقه وجهان درگيرآن است مي بينيم كه روشنگري ها و هدايت هاي مقام معظم رهبري بهترين سندراهبردي بيداري اسلامي است.

هرگز نمي توان ونبايد انتظار داشت كه سعادت و كاميابي اسلامي در گرو خواب زدگي و تفرقه بدستمي آيد. لذا بيش از آن ربع قرن است كه در سخنان و فرمايشات و توصيه اي مقام معظمرهبري به عنوان رهبر بيداري جهان اسلام بر اين بستر سازي تاكيد شده است كه یكياتحاد و یكي بيداري مي باشد. بيداري اسلامي تفكري برگرفته از نهضت اسلاميايران است.

حجت الاسلاموالمسلمين تقوي در اين گفتگو در پاسخ به سؤال  رسالات كه بيداري با چه آسيبهايي تهديد مي شود؟ اظهار داشت: در صدر آسيب هايي كه مي تو اند بيداري جهان واسلام را با مشكل مواجه كند مي توان به نمونه هايي اشاره كرد. ابتدا سهم خواهياحزاب و جمع آور ی غنائم كه اشتغال به ْآن، هدف را فراموش و انسان را به عقب گردكردن و سقوط هدايت مي كند.

دوم اينكه، تفرقهواختلاف و تسليم شدن در برابر تغيير ظاهري سيستم حكومتي، بي توجهي به اهداف دشمن وجامع و بلند مدت به قضيه نگاه كردن يك آسيب محسوب مي شود.

آسيب سوم اين استكه ،عموم شناخت دشمن واقعي و عدم رويارويي با آن و اكتفا كردن و به مقابله بامهره ها و عوامل قدرت هاي بزرگ و راضي شدن به اين موارد و چشم پوشي از اهداف كلاناسلامي و ديني مي تواند آسيبي باشد.

چهارم اينكه، عدمدين باوري و تكيه كردن بر فرمول هاي غربي و شرقي، الگو گيري از فرهنگ ها و تمدنبيگانه و غرب هراسي .

و موردپنجم اينكه ،فريب خوردن با شعار و نيرنگ فريب كاران مسلمان نما و بعضا مسلطبر بخشي از مراكز اسلامي و ديني نظير وهاييت از آسيب هايي است كه بيداري اسلامي راتهديد مي كند.

وي در پاسخ بهسؤال ديگر كه نقش مبلّغان در بيداري اسلامي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ گفت:مبلّغان دیني كه هميشه سنگردار و سنگربان اسلام بوده و خواهند بود بادرك شرايط زماني و مكاني و با حساسيت هر چه تمام تر اوضاع را رصد كرده و آمادهمقابله با آسيب ها هستند و خواهند بود.

اما، آنچه به نظرمي رسد كه محور قرار گيرد اول تكيه بر اصول اسلامي، كليات مورد اتفاق همه فرقاسلامي و پرهيز از حاشيه ها و بيان مسايل اختلاف زا مي باشد.

دوم اينكه تلاش هاي مضاعف در معرفی ثمرات انقلاب اسلامي ايران و نقش رهبريواحد و تمركز وحدت و ضروري است و نكته سوم اينكه تمسك به قرآن و آگاهي جوامعاسلامي از توصيه هاي اخلاقي، اجتماعي، جهادي سياسي و علمي كاربردي قرآن برايپيشبرد اسلامي است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه